Emner: kontanthjælp
Se enkelt indlæg
Gammel 04-07-2018, 15:12   #5
tinis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2014
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
tinis er ny på vejen
tusinde tak for svar

hej..jeg har får 1 år siden modtaget et skattefrit beløb fra arbejdsskadestyrelsen for en arbejdes skade og da brugte jeg 115.000kr på en ny bil (næsten 1 år gammel)da jeg købte den kontant....jeg er på kontanthjælp og nu har jeg modtaget et brev fra jobcentret med en anmodning om vurdering på bil, de forlanger på 8 dage at få sendt dokumentation på købsværdi,eventuelt finansiering samt en vurdering af bilen....
Mit spørgesmål er så....de har ikke måtte røre en krone af de penge fra start,som jo er skattefrie og det er de penge jeg har brugt til at købe den bil for og det er muligt at den er mere end 10.000 kr værd i værdi...hvorfor må de gå ind og lave indsigelser i mine penge som de jo nok muligvis vil gøre da den overstiger de ti tusinde,når jeg har købt den for nogle skattefrie penge....hvad er ideen så med at man får nogle penge for en arbejdsskade der er skattefrie og man så ikke kan bruge dem til noget som helst,fordi man så lige pludselig har en formue,jeg får jo ikke det for bilen jeg har givet da jeg købte den,hvis jeg sælger den igen,så vil jeg jo mene at,hvis jeg solgte den,er det jo stadigvæk ind under det beløb jeg har betalt kontant med de skattefrie penge og endda mindre hvis jeg sælger..og jeg var også på kontanthjælp da jeg modtog de penge fra arbejdsskadestyrelsen....er der noget jeg kan gøre,eller bliver jeg nødt til at sælge eller få en anden som ejer på bilen....håber nogle kan hjælpe og på forhånd tak.
tinis er ikke logget ind   Besvar med citat