Se enkelt indlæg
Gammel 04-01-2018, 14:33   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Husk at hvis han har udgifter til medicin, kan han søge om det efter denne i aktivloven:
"§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet."

Der laver de en vurdering af, hvorvidt de mener han selv har råd til udgiften.
Ville lige nævne den, fordi jeg tænkte at du blandt andet spurgte af økonomiske årsager

Ikke for at tage modet fra jer, men jeg har set sager hvor unge blev vurderet uddannelsesparat, og hver gang der så var gået et års tid, sagde kommunen nærmest bare: "nå, hun blev ikke klar. Men NU tror vi hun er klar om et år". Der var sågar en der var vurderet uddannelsesparat helt frem til hun kom i ressourceforløb.

Men lad os krydse fingre for at de visiterer ham korrekt

Enkelte kommuner har ikke helt forstået, at aktivitetstillæg ikke kræver, at man er i decideret aktivering. Hvis i støder på det, kan i henvise til denne i aktivloven:
"§ 24. Kommunen yder et aktivitetstillæg til uddannelseshjælpen til en person, der er visiteret som aktivitetsparat og deltager i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, jf. dog stk. 4 og 6. En person har endvidere ret til aktivitetstillægget, når personen har tilkendegivet, at pågældende ønsker tilbud. Aktivitetstillægget kan tidligst ydes, når personen har modtaget uddannelseshjælp i 3 måneder, jf. dog stk. 5. "

http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c1102
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat