Se enkelt indlæg
Gammel 04-02-2009, 17:18   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kan give dig svar på lidt af det.

Du får ved UFORSKYLDT fyring - og det er det jo, når dit helbred er forværret - berettiget til ledighedsydelse. Vist cirka 14-15.000 pr. måned.

Jeg synes, du skal tjekke din ressourceprofil, for kommunen SKAL FOREBYGGE, at du ryger længere væk fra arbejdsmarkedet.

Har kommunen fulgt op i din sag, således at man sammen med arbejdsgiver kunne aftale sig til din fortsatte ansættelse?

Eller har kommunen bare ladet dig sejle i din egen sø UDEN at følge op på, hvordan det gik i dit job undervejs?

Dine skånebehov skulle jo have nedsat for læææænge siden, så man forebyggede, at du fik stress.

Og jo, der skal følges op på din sag fremover... med arbejdsprøvning. Men du har da også mulighed for at få 6 ugers kursus osv. Tjek fleksjobpjecen under nyttige links.

Men indtil videre følger du sygedagpengeloven som ordinært ansatte. Den kan du også finde under nyttige links. Den følger du, indtil du bliver "raskmeldt".

Da ærgerligt, at din chef vil fyre dig.

Gælder det også, hvis kommunen kan give dig et større tilskud?

Arbejdsgiver betaler jo ikke for mere, end han får. Fleksjobbere er IKKE dyrere end ordinært ansatte... og så får arbejdsgiver endda sygedagpenge retur fra første sygedag - i modsætning til ordinært ansatte.

Husk at få lavet et fleksjobbevis fremover, som er tilpasset dit helbred.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat