Se enkelt indlæg
Gammel 15-01-2017, 15:57   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Sygedagpengeloven
"§ 12. Kommunen visiterer på baggrund af oplysningsskemaet, jf. § 11, og andre oplysninger sagen til en af følgende kategorier:

1) Kategori 1: Sager, hvori en fuld raskmelding forventes inden for 8 uger regnet fra første fraværsdag.

2) Kategori 2: Sager, hvori en fuld raskmelding forventes senere end 8 uger regnet fra første fraværsdag.

3) Kategori 3: Sager, hvori en fuld raskmelding forventes senere end 8 uger regnet fra første fraværsdag, hvor der ud over de helbredsmæssige forhold er andre udfordringer i forhold til den sygemeldtes muligheder for at vende tilbage til arbejde, herunder sociale forhold, og hvor der vurderes at være behov for at iværksætte en tværfaglig indsats, jf. § 13 d. "

Så først og fremmest visiteres man til en af ovenstående kategorier.

Kategori 1:
"I kategori 1 sager skal der efter § 13, stk. 2, senest følges op første gang inden udgangen af 8. uge regnet fra 1. sygedag. Anden samtale skal holdes inden 3 måneder regnet fra første sygedag, mens samtalerne derefter skal afholdes senest hver 3. måned. "

Kategori 2:
"I kategori 2 sager skal der efter § 13, stk. 3, senest følges op første gang inden udgangen af 8. uge regnet fra 1. sygedag. Herefter skal der følges op mindst hver 4. uge. "

Kategori 3:
"I kategori 3 sager skal der efter § 13, stk. 2, senest følges op første gang inden udgangen af 8. uge regnet fra 1. sygedag. Den næste opfølgning skal ske inden 3 måneder regnet fra første sygedag, og herefter skal der følges op senest hver 3. måned."

Link til sygedagpengeloven:
http://www.socialjura.dk/content-sto...ngelov/#c35683

Og det med samtalerne er citeret fra denne vejledning:
http://www.socialjura.dk/content-sto...6-2008/#c56627 (afsnit 13)

Vil lige tilføje at jeg ikke er 100% sikker i sygedagpengeloven, men håber det er i orden at jeg gjorde mit bedste for at finde et relevant svar, og tilgengæld linkede til og citerede kilder, så du selv kan tjekke op på det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat