Se enkelt indlæg
Gammel 13-08-2013, 09:27   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
nu er der jo ikke mere en ledighedsydelse der hedder 82 % alle der kommer fra sygepenge kommer på 89 % ligesom dem der lagde på de 82% kom op på 89% her ved årsskiftet.
Det er desværre ikke helt rigtigt..

Den lov jeg linker til i det foregående indlæg er stadig gældende lov.. og jeg kan ikke finde senere ændringer der ændrer på at man godt kan få en ledighedsydelse på 82 %, hvis det er det man har kunnet oppebære i dagpenge og sygedagpenge.

Det ville jo også være usædvanligt hvis man kunne få mere i ledighedsydelse, end man havde været berettiget til på dagpenge..


"§ 51. Sygedagpenge til et ledigt medlem af en anerkendt arbejdsløshedskasse udgør samme beløb, som personen kunne have modtaget i arbejdsløshedsdagpenge, hvis den pågældende ikke havde været syg, jf. dog § 53 a. Til personer, der ved deltagelse i aktiviteter efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats modtager ydelser, som træder i stedet for arbejdsløshedsdagpenge, udgør sygedagpengene et beløb svarende til den aktuelle indtjening, dog maksimalt det højeste sygedagpengebeløb."
"§ 53 a. En person har ikke ret til sygedagpenge på søgnehelligdage."

https://www.retsinformation.dk/forms...d=152326#Kap18

LBK nr 871 af 28/06/2013 Gældende
Offentliggørelsesdato: 03-07-2013
Beskæftigelsesministeriet
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 13-08-2013 kl. 09:32.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat