Emner: § 34
Se enkelt indlæg
Gammel 13-02-2018, 18:01   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså det med at du skal være skrevet op til bolig, er en regel nogen kommuner selv har fundet på.

Loven siger:
"§ 34. Personer, der opfylder betingelserne i § 11, og som har høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde, kan særskilt eller i forbindelse med udbetaling af hjælp efter §§ 22-25 få en særlig støtte.

Stk. 2. Inden kommunen giver støtte, skal det undersøges, om der kan skaffes en rimelig, billigere bolig. "

Og fra bekendtgørelsen:
"Stk. 2. Hvis der kan skaffes en rimelig billigere bolig, jf. lovens § 34, stk. 2, er det nettoudgiften til denne, der lægges til grund ved beregning af støtten efter stk. 1. "

Der står INTET sted i loven "ansøger skal være skrevet op til billigere bolig".

Så jeg vil da super gerne se, hvilken paragraf de ville bruge, hvis de skulle lade det have konsekvenser, at du ikke er skrevet op til bolig.

Jeg kan tilføje at der har været eksempler hvor kommuner har bevilliget §34 med tidsbegrænsning, med den begrundelse, at det må være tid nok til at finde en billigere bolig.
MEN i ankestyrelsens juridiske hotline: "Vi kan videre oplyse, at der ikke efter § 34, eller i medfør af bekendtgørelsen er hjemmel til at træffe afgørelse om, at støtten efter § 34 tidsbegrænses til kun at dække en bestemt periode."
Kan sige at jeg er partsrepræsentant i en sag hvor kommunen prøvede det "trick". Vi klagede og henviste i svaret fra ankestyrelsen. Pludselig var §34 ikke længere tidsbegrænset

Så hvis de ikke må gøre den tidsbegrænset fordi det ikke står i loven.
Så tror jeg næppe de må stoppe §34 fordi du ikke er skrevet op til boliger, da det jo ikke står i loven.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat