Se enkelt indlæg
Gammel 06-12-2017, 18:30   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
boligsikring eller ej ??

Hej
Jeg/ vi forstår ikke helt hvordan vi kan regne ud om vi kan få boligsikring hvis vi bor til leje.
Vi bor pt i eget hus men vi ønsker at sælge og flytte til leje da min mand har fået et nyt job der giver mindre i indkomst så vi har måtte stoppe med at betale vores gæld vi havde uden for huset. Vi betaler vores boliglån og vores kreditforening, men den gæld vi har fra andre ting kan vi ikke længere betale, vores bank har rådet os til at sælge huset for så kan vi få boligsikring.
Men når jeg regner ud på det kan vi få ca 200kr om mdr og en lejlighed med plads til min familie med mor,far og 3 børn koster ca 10.000kr om mdr. plus forbrug.
samt vil vi have restgæld fra et evt hus salg men er det vores indkomst før skat eller efter skat vi skal regne med når vi regner på boligsikring?
så sådan som vi regner det ud selv vil vi have mindre rådigheds beløb ved at sælge og flytte til leje da vi bor for 6800kr plus forbrug nu.
Men hvordan finder vi ud af om vi kan få boligsikring og hvor meget vi ca kan få?
Vi er gift hvis det har nogen betydning
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat