Se enkelt indlæg
Gammel 16-06-2011, 21:44   #303
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Hejsa

Ja så fik jeg også afslag på bil.

Nogle der ved hvordan denne her skal forståes

§2 stk.4 I vurderingen af ansøgers daglige kørselsbehov jf. stk 1 & 3, og §1 stk. 1 skal der lægges vægt på, at kørselsbehovet har et sådant omfang at bevilling af bil i væsentlig grad kompenserer for ansøgers nedsatte funktionsevne. Ansøger skal have aktiviteter uden for hjemmet, som medfører et betydeligt behov for kørsel med bil. Aktivitetsniveauet skal som udgangspunkt svare til, hvad der er sædvanligt for en jævnaldrende person uden funktionsnedsættelse med en i øvrigt tilsvarende livssituation.

Jeg syntes det kan læses på flere måder.

At man med en funktionsnedsættelse har ret til et liv med et aktivitetsniveau som en almindelig uden funktionsnedsættelse.

At man skal have et aktivitetsniveau som en person uden funktionsnedsættelse. Og det kan man jo aldrig når man er syg.

Andre der har nogle gode bud?

Jeg har i partshøring skrevet at jeg ikke kan køre på el-scooter i alt slags vejr. Dertil skriver de, at jeg ikke har lægelig dokumentation på at vejret kan skade mit funktionsniveau.

Har talt med lægen om det. Han siger hvad er det de vil have dokumentation på? jeg kan jo ikke måle på en blodprøve eller en scanning at du får ondt når det er koldt (jeg har diskus og slidgigt i lænden)

Nogle gode forslag til hvad jeg skal skrive til det i min klage?

Jeg har skrevet og sendt lægepapirer til dem med min mand har angstanfald. Når de kommer skal han tage medicin og må derfor ikke køre bil. Jeg kan ikke længere køre vores nuværende bil. De skriver stadig at min mand skal køre når han har det godt og de andre dage må vi blive hjemme. Vi har en datter på 5 år.

Jeg skal benytte mig af sydtrafik handicapkørsel skriver de.

Jeg har lavet en udregning. Hvis vi skal have det kørselsbehov vi har nu dækket med sydtrafik koster det 10800 kr. om måneden. Disse udgifter har jeg søgt under § 100. Bare det at skulle aflever og hente vores datter i børnehave koster 140 kr. pr. dag. Hvem har så mange penge til det. Er spændt på afgørelsen af merudgifterne.

Hilsen Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat