Se enkelt indlæg
Gammel 22-08-2020, 08:54   #744
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Frister Førtidspension, Fleksjob & Ressourceforløb, på det foreliggende grundlag

Ulf Baldrian Kudsk Harbo

En gang imellem sker det at jeg må rose en jobcenterchef eller anden myndighedsperson 🙂

Den 11 August skrev jeg en venlig mail til jobcenterchefen i Vordingborg kommune om at man ikke har oplyst hvor lang tid der går før man får en afgørelse hvis man søger om ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension på det foreliggende grundlag.

Jeg fik samme dag et svar om at jeg ville få et svar noget hun havde fået kigget på det og allerede i dag har jeg fået et dejligt positiv svar hvor hun både takker og erkender de mangler der er og over meget hurtigt at få hele området gennemtjekket og få gang i at politikerne på kommende møder i udvalg og kommunalbestyrelsen kan sørge for at få fastsat nogle frister og fremover overholde lovgivningen.

Her er hele korrespondancen;

Emne sagsbehandlingsfrister ved ansøgninger om ressourceforløb, fleksjob og førtidspension
Lotte Svilling <[email protected]>
Tor 20-08-2020 14:20

Kære Ulf

Igen tak for din mail, hvor du gør opmærksom på, at Vordingborg Kommunens hjemmeside ikke indeholder oplysninger om frister for hvor lang tid der går, før man får en afgørelse, hvis man søger om ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension mm.

Nu har jeg haft lidt tid til at kigge det nærmere igennem, samt hvilke forskrifter lovgivningen siger om svarfrister der skal være offentlige tilgængelige og jeg må blankt erkende vores hjemmeside har mangler. Derfor er jeg rigtig glad for, at du har gjort os opmærksom på problematikken.

Jeg vil derfor sammen med forvaltningen gennemgå hele vores myndighedsområde og få taget stilling til hvilke øvrige frister, der skal offentliggøres på hjemmesiden. Jeg forventer vi er være i mål med dette inden for 2 måneder. Så kan man spørge sig selv hvorfor skal der gå så lang tid, processen er lidt delt i 2 tempi, frister jf. lovgivningen kan jeg offentliggøre med det samme, men øvrige frister (serviceniveau) skal behandles af fagudvalg og kommunalbestyrelse. Og før jeg får lavet den store gennemgang kan jeg ikke vurdere omfanget, derfor anslås jeg en varighed på 2 måneder, men gør selvfølgelig hvad jeg kan for det bliver så hurtigt som muligt.

Jeg kan ikke svare på, om vi tidligere har haft oplysninger om øvrige frister på kommunens hjemmeside, den viden har jeg ikke. Lige nu må det vigtigste være at sørge for at vi har de frister vi er forpligtet til på hjemmesiden så hurtigt som muligt.

Men igen tak fordi du har gjort opmærksom på problemet.”

Venlig hilsen
Lotte Svilling
Chef
Telefon: 55362325
[email protected]
Afdeling for strategi og implementering
Afdeling for Borger og Arbejdsmarked

Ulf Harbo
Tir 11-08-2020 11:54

Kære Lotte Mange tak for hurtigt kvitteringssvar. Venlig Hilsen Ulf Harbo Formand for ForRetssikkerhed – Foreningen for erstatning til syge på kontanthjælp. Mobil: 61651383 https://forretssikkerhed.dk/ CVR-nummer: 39196670 Denne meddelelse kan indeholde fortrolige

Lotte Svilling
Tir 11-08-2020 11:39
Kære Ulf Tak for din mail. Jeg kan godt se via det fremsendte link til kommunens hjemmeside at den ikke er opdateret siden 2016, jeg vil undersøge nærmere om vi mangler opdateringer på forskellige områder og få det tilrettet såfremt det er tilfældet. Jeg skal

Ulf Harbo
Tir 11-08-2020 10:29

Kære Lotte Jeg kan se at Vordingborg kommune på sin hjemmeside https://vordingborg.dk/kommunen/svarfrister ikke har oplyst hvor lang tid der går før man får en afgørelse hvis man søger om ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension på det foreliggende grundlag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat