Se enkelt indlæg
Gammel 08-08-2009, 15:56   #6
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Hej havmanden - tak for dit svar (jeg har ikke været herinde nogle dage p.g.a. en tragisk ulykke i min brors familie)

Havmanden, jeg ridser lige op! - Jeg fik godt nok min RP i opdateret form, før de afgjorde sagen, samt nåede at komme med mine kommentarer, som blev skrevet ind - jeg fik bare ikke lov til at se mine kommentarer indskrevet og skrive under, inden sagen blev afgjort - for de sendte afgørelsen, sammen med RP med mine kommentarer, samtidig. Jeg skulle give mine kommentarer inden om torsdagen, og jeg fik afslaget med posten om lørdagen, så det ser ud til afslaget lå klar - for det er da usandsynligt, den endelige opdaterede RP har været forelagt nogen (indskrevet og forelagt på knap to dage, sammen med mine andre klager - her især over stop af sygedagpenge). Hvorom alting er, så tror jeg at éns egne kommentarer i RP, kun er fyld - og uanset hvad man kommenterer på, så bliver det ignoreret!
Det er kun, når det er direkte klager - og kun når der kan henvises til paragraffer, der er uomtvistelige, éns protester bliver taget i betragtning og måske får betydning - ja, sådan oplever jeg det!

M.h.t. klagevejledning, mener du så det, at der står "man kan klage til kommunen og efter 4 uger sender de klagen videre til beskæftigelsesudvalget, hvis kommunen selv holder fast ved deres afgørelse"?

Havmand - jeg synes jo, jeg har klaget, med hjælp af min fagforening, over det, der kan klages over - eller hvad?
Jeg er desværre så træt/træt og energimangel i min hjerne for tiden, at jeg har svært ved at læse paragraffer og koble det hele sammen til en klage i henhold til min sag! Mon jeg ikke er nød til at få hjælp af en advokat? Den faglige konsulent i min fagforening, skrev flg. da jeg spurgte ham, om han mente jeg skulle anke:

Citat:
Hej xxxxxx

Jeg har modtaget din fax med kommunens afslag

De begrunder stoppet med

-at en terapeutisk indsats vil stabilisere dig i en grad, der vil gøre dig i stand til ar vende tilbage til arbejdsmarkedet.
Din fysiske og psykiske tilstand vurderes ikke stationær p.t.
Dette er bl.a. en af begrundelserne for at udmåling af din arbejdsevne endnu ikke er foretaget

Vedr. revalidering -skal det være overvejende sandsynlig -dette vurderes ikke på tiden.

Med de begrundelser -finder jeg ikke der er mulighed for at komme videre -med sygedagpenge -den videre afklaring og afprøvning af dig kan/vil finde sted på kontanthjælp, hvilket er i overensstemmelse med lovgivningen.

Dit store problem er -at du desværre ikke inden for (tidsgrænsen på sygedagpenge) er blevet afklaret

Er man på sygedagpenge -er det meget vigtigt at der inden 12 til 18 mdr findes -en brugbar og holdbar vej ud af sygedagpengene, ellers vil det for mange betyde at kommunen forsøger at klargøre "en" til arbejdsmarkedet -men ydelsen hedder så kontanthjælp -desværre !!


Venlig hilsen
Citat:
Hej xxxxxx

Jeg har modtaget din fax med kommunens afslag

De begrunder stoppet med

-at en terapeutisk indsats vil stabilisere dig i en grad, der vil gøre dig i stand til ar vende tilbage til arbejdsmarkedet.
Din fysiske og psykiske tilstand vurderes ikke stationær p.t.
Dette er bl.a. en af begrundelserne for at udmåling af din arbejdsevne endnu ikke er foretaget

Vedr. revalidering -skal det være overvejende sandsynlig -dette vurderes ikke på tiden.

Med de begrundelser -finder jeg ikke der er mulighed for at komme videre -med sygedagpenge -den videre afklaring og afprøvning af dig kan/vil finde sted på kontanthjælp, hvilket er i overensstemmelse med lovgivningen.

Dit store problem er -at du desværre ikke inden for (tidsgrænsen på sygedagpenge) er blevet afklaret

Er man på sygedagpenge -er det meget vigtigt at der inden 12 til 18 mdr findes -en brugbar og holdbar vej ud af sygedagpengene, ellers vil det for mange betyde at kommunen forsøger at klargøre "en" til arbejdsmarkedet -men ydelsen hedder så kontanthjælp -desværre !!


Venlig hilsen
Konsulenten har sagt, han gerne vil hjælpe mig med en klage. Jeg skal "bare" skrive, hvad jeg vil klage over, og så skal han nok skrive det lovtekniske ind! Men jeg kan ikke rigtig sammenfatte, hvad jeg vil klage over, og så er det vel bedst, at finde en advokat?
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat