Se enkelt indlæg
Gammel 24-07-2016, 08:29   #29
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Men hvorfor har du ikke sygemeldt dig? Det kan vel ikke med den ordning du har nu.
Nu er du så syg at du har ansøgt om S FP, og det vil jo fremgå af dine papirer der ved eventuel afslag vil blive videresendt til ankestyrelsen.
Du skriver du skal sende 2 ansøgninger om ugen, og det er jo noget rod, og jeg ved ikke nok om den ydelse, men umiddelbart mener jeg, at det fra ydelses giver, kan betragtes som snyd, så jeg synes virkelig du skal overveje det hele nøje. Nå du skriver en ansøgning, skriver du vel at du kan arbejde, og det kolliderer fuldkommen med din ansøgning om S. FP. Jeg aner ikke hvor du bor, men er der ikke en retshjælp i nærheden?

Nu har jeg lige læst hvad arbejdsmarkeds ydelse betyder. Der står jo at man skal stå til rådighed akkurat, som på dagpenge. det er en overgangs ydelse, som iflg. det jeg har læst ophørte 1. juli 2016.
Du er med ydelsen forpligtet til at søge fuldtidsjob, hvilket jo virker totalt modsatrettet i forhold til du søger S. FP.
Ved godt , at der S. FP, står at man kan gå direkte fra job til den form for pension, men det vil i så fald kun være hvis der pludselig opstår en meget alvorlig sygdom mens man stadig er i arbejde. Jeg tror du skal passe på nu, og kan kun atter henvise til retshjælp. Flere steder i landet er det uddannede advokater.

Dit jobcenter må vide, hvilken ydelse du modtager, og så vidt jeg ved er det jo kun SB, der kan rejse en sag om S. FP. , så også her er det mærkeligt, at du ikke er blevet bedre oplyst. Har indstillingen fra Rehabiliteringsteamet været afslag?
og med hvilken begrundelse. Det er jo også vigtigt.
Der er flere patientforeninger, og måske kan du søge socialrådgiver bistand eller råd der. Det behøver ikke lige være din specifikke sygdom/ sygdomme, for vedr. loven er det ikke sygdommen, som har førsteprioritet, men din arbejdsevne.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat