Se enkelt indlæg
Gammel 17-03-2011, 11:59   #16
Fonze
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2011
Indlæg: 54
Styrke: 14
Fonze er ny på vejen
ja, hun har været igennem ny resourceprofil, arbejdsprøvning, speciallæge erklæring etc. her i den nye kommune, og fik i mandags et fleksjobbevis. jeg spurgte så til særlig ydelse, idet hun ikke er berettiget til ledighedsydelse eller kontanthjælp, men ydelsesafd. (dog uden at jeg har søgt endnu) har mundtlig givet afslag på særlig ydelse med begrundelsen at min kone blev visiteret første gang i 2004 hvor hun havde ret til ledighedsydelse og vil når min ansøgning lander på bordet give denne begrundelse til afslag. efterfølgende i 2007 opsagde hun sit fleksjob for at flytte med mig til udlandet, og vi er nu vendt hjem igen og har gennemgået som beskrevet ovenfor.
På mødet i mandags fortalte sagsbehandler at man kun i meget sjældne tilfælde mistede sin bevilling til fleksjob, så hun havde i de år i udlandet beholdt sin bevilling. hvilket absolut ikke er i overens stemmelse med hvad der står i vejledning om fleksjob 96 16.nov 2010. afsnit 3 om ophold i udland.
klippet og klistret fra vejledningen
Ophold i udland

Personer, der modtager ledighedsydelse, og som flytter til et andet land, vil ikke længere have tilknytning til det danske arbejdsmarked, og vil dermed som udgangspunkt ikke længere være omfattet af fleksjobordningen. Ved evt. hjemvendelse til Danmark, vil kommunen således skulle visitere dem til fleksjobordningen på ny, hvis de fortsat opfylder betingelserne herfor. Afhængig af fraværets længde vil kommunen kunne træffe afgørelse på baggrund af de tidligere indhentede oplysninger, evt. suppleret med nye opdaterede oplysninger. Det samme vil gøre sig gældende, hvis personen har opsagt et fleksjob og er flyttet til et andet land i en periode.

Sidst redigeret af Fonze; 17-03-2011 kl. 12:32.
Fonze er ikke logget ind   Besvar med citat