Se enkelt indlæg
Gammel 10-03-2018, 14:14   #4
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Tak for det. Det er så op til kommunen at vurdere om det er forbrugsgode eller hjælpemiddel?
Jeg ved ikke om jeg skal søge det som hjælpemiddel eller forbrugsgode. Det er to forskellige ansøgninger ikke?

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg tænker at det med argumentet for de tekstiler, er et ret vigtigt argument.
Så de ikke bare kan argumentere for at der kan findes varmt tøj billigere.
Hvis de billigere alternativer ikke er mulige, så er det vigtigt at argumentere for det.
Netop at din hud er følsom overfor de andre tekstiler.
Det ville jeg i hvert fald selv have tilføjet

Normalt er overtøj jo en "forbrugsgode" (noget der er normalt at have). Så derfor skal du argumentere for, hvorfor det ikke kan gøres billigere. Hvorfor din nedsatte funktionsevne, gør at du har et behov udover normalen.

Giver det mening?

Og hvis de vil have et tilbud fra en anden butik f.eks., eller har en forhandler der kan gøre det billigere, så må de indhente tilbud derfra

Jeg er selv ret sensitiv overfor stimuli, (lyde, lugte, føle, osv), så forstår godt behovet, for noget der ikke generer huden. Nok slet ikke i samme grad som dig. Men uld kan jeg f.eks. ikke gå med, da det kradser. Selv det uld hvor andre siger "det er virkelig blødt". Det er det sikkert, men for mig kradser det
Det er vist noget med at nerveenderne er beskadiget, så jeg bliver hurtigt enten nedkølet eller overophedet, alt efter hvilket slags tøj jeg har på. Det skal vist være temperaturregulerende. Nåh men det må jeg skrive i ansøgningen og henvise til Smerteklinikken. Kommunen henter vel dokumentation fra Smerteklinikken, eller skal jeg vedlægge alt selv fra min journal fra sundhed.dk? Det er jo kun sådan nogle korte notater min smertelæge har skrevet som feks "får stærke smerter af kulde. +2. Beskrives som kogende vand på huden".

Måske det her er vigtigt. Når det er koldt kan jeg ikke gå udenfor og er fanget derhjemme, dvs jeg kan ikke besøge venner og familie, passe fritidsinteresser, og få trænet, som er min medicin og bibeholder min funktionsevne sådan noglelunde. Det er vist det der hedder indgribende i hverdagen.

Jeg får ikke ikke ubetydelige hjælpemidler, andet end ortopædiske skoindlæg og jeg har takket ja til medicinsk cannabis igennem min smerteklinik.

Ja det var vist det.

Synes i jeg skal søge det som hjælpemiddel eller forbrugsgode?

Udfra hvad jeg læser, skal jeg jo nok søge det som forbrugsgode, i og med at det forhandles bredt
med henblik på sædvanlig brug. Så et forbrugsgode der fungerer som hjælpemiddel?
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat