Se enkelt indlæg
Gammel 21-12-2011, 11:16   #25
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
Jeg har også fået diagnosen Emotionel Ustabil personlighedsstruktur. Det er en lidelse man ikke kan behandle og som kun 2% af den danske befolkning er ramt af.
Du må altså ikke indstille dig på at der ikke er noget at gøre.
Godt nok får man kun en personlighedsforstyrrelsesdiagnose hvis der er nogle grundlæggende afvigelser i personligheden, men man kan komme rigtig langt med kognitiv terapi, hvor man lærer at ændre tanke- og handlemønstre.
Har du haft problemerne siden barndommen? Og syntes du selv at du passer helt til kriterierne?

Ang. 25 timer
Alle de forløb jeg har været i de seneste år har heddet 25 ved visitationen "fordi det er sådan man gør" - så får man efterfølgende "dispensation" til at være der færre timer, hvilket er en formsag.
Mon ikke det har noget med tilskud at gøre?
Jeg var visiteret til 25 timer i 5 måneders arbejdsprøvning, men var der efter aftale med anden aktør og kommunen kun 12 - og var effektiv ca. det halve.
Det lyder som om, at det er næsten umuligt for dig at komme hen i arbejdsprøvningen.
Hvis det alligevel bliver til, at du skal gennem de 4 uger, så aftaler du og jobkonsulenten, at du kommer eksempelvis 3 dage om ugen i et par timer. Det prøver du af al magt at overholde! Også selvom det betyder, at du får kæmpet dig derhen og må gå efter en halv time. Det vigtige er at de kan skrive ned hvordan du har det. Derfor er det formodentlig bedst for din sag at du vitterlig har aftale om arbejdsprøvning nogle dage ugentligt end bare har et møde med jobkonsulenten en gang om ugen.

Jeg undrer mig meget over, at din sag ikke ligger hos afklaringsteamet.
Er det en reel speciallægeerklæring du har fået lavet, og ikke "bare" en statusattest/udtalelse fra psykiater?
En speciallægeerklæring er flere sider lang, og indeholder en beskrivelse af sådan cirka hele dit livsforløb fra barnsben af til bekskrivelse af arbejdsmarkedserfaring, grundig beskrivelse af sygdomsforløb og behandling samt grundig beskrivelse af dit funktionsniveau i hverdagen.
Jeg har lige lavet den med min psykiater - og venter spændt på at se det færdige resultat med konklusionen.

Jeg kan dog ikke undgå at få mistanke om, at det netop hænger sådan sammen som du siger - at lægekonsulenten ikke har læst din sag ordentligt - eller at det er en manøvre for at udskyde tiden indtil der kommer ny lovgivning på området.
Problemet er bare, at en klagesat formodentlig vil tage længere tid end de 4 ugers arbejdsprøvning...

Hvis det er sådan at arbejdsprøvingsstedet slet ikke syntes du skal komme der, så må de kontakte kommunen og sige, at de ikke mener det er forsvarligt at du kommer der. Måske kan du spare et par ugers sagsbehandling på det, men jeg tvivler...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat