Se enkelt indlæg
Gammel 05-03-2008, 20:06   #47
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her må man gerne rase ud, blive frustreret osv. Vi er rigtig mange, der kender det.

Jeg synes, du skal bede om et skriftligt afslag (alt skal på skrift, når det kommer fra kommunen).

Kommunen skal begrunde afslaget, og skal henvise til love og paragraffer, og helst også gerne vise, at de HAR undersøgt, om de kunne hjælpe dig efter andre paragraffer. Kommunen skal undersøge ALLE muligheder for hjælp, altså ikke kun i forhold til en enkelt paragraf.

De skal OGSÅ lave en helhedsvurdering, og det har de vist ikke, vel?

Hvis din mand er væk i fjorten dage i træk pga. arbejde, hvad skal du så gøre? Sulte? Undvære mad? Ikke komme ud? osv. osv.

Som jeg ser det, bliver dine samlede udgifter pga. din sygdom laaangt større end 500,-, fordi du må evt. tage Taxa for at handle, hvis din mand ikke er hjemme. Prøv at skrive ALT ned. Det virker som et urimeligt afslag. Husk, at du IKKE skal dokumentere dine udgifter, men blot sandsynliggøre dem.

Hvad angår din erstatning, så mener jeg, at kommunen IKKE må medregne dem i noget som helst. Det er også noget med, at de penge, man har fået fra en erstatning, skal stå på en særskilt konto, som ikke har med andet at gøre.

Gør de det, skal kommunen se bort fra dem. Jeg husker ikke loven om det, men måske andre her på siden kender mere til det, end jeg gør.

Det er dog utroligt, at man kan blive ved at høre nye vanvittige vinkler på, hvordan skatteborgere skal behandles, hvis de vil have nogle småører ud af det offentlige. Det er så ydmygende.

Håber, du kan bruge det til noget.

Men husk at bede om at få afslaget på skrift.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat