Se enkelt indlæg
Gammel 11-06-2009, 13:25   #12
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Hej Julha

Der er altså forskel på socialrådgivere. Dem, der er dimitteret fra uddannelse på Den Sociale Højskole (i Ålborg c/o Aalborg Universitet) - eller dem, der har læst på Danmarks Forvaltningshøjsolen - her Ålborg-afdeling.

De første får retten til at kalde sig socialrådgivere, mens de øvrige - bliver socialformidlere.

Hvis du deltager i uddannelsen til socialrådgiver - er det en skandale du beskriver i dit indlæg. Hvis det er derimod vordende socialformidlere du læser sammen med - har jeg personligt mine tvivl om man kan generelt forvente sig af dem, det samme, man ellers har ret til at kunne forvente af en socialrådgiver. Jeg siger ikke, at der ikke findes gode undtagelser blandt socialformidlere, men det er altså det det er - undtagelser.

En socialrådgiver uddannes til at være borgerens værn, mens socialformidlere er sædvanligvis "myndighedernes folk" og derfor er det ikke empati, hensyn og socialbevidsthed, der først og fremmest kendetegner disse mennesker.

Læser du selv til socialrådgiver, eller socialformidler? (I daglig tale kaldes begge grupper for socialrådgivere, derfor spørger jeg).
Men hvad nytter det Tante Anna, når kommunerne i stor udstrækning ansætter socialformidlere, og beder dem varetage socialrådgiveres opgaver... min sagsbehandler var bla.a. socialformidler, og bar TYDELIGT præg af "administration".
  Besvar med citat