Se enkelt indlæg
Gammel 13-11-2011, 22:24   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af 0401AMvB Se meddelelser
Min læge skriver "varige skånebehov", men skriver ikke noget om mit funktionsniveau.
Reumatologen anbefaler fysioterapi, men det HAVDE jeg været i gang med i 3 måneder,
og nu i 6. Jeg var i noget der "Det aktive rygforløb" med fysioterapi incl. i 6 uger, og jeg
har fortsat med øvelserne herhjemme bagefter. De har sagt at "som udgangspunkt" er
målet 37 timer. Og jo: Jeg er skrækslagen/paranoid fordi jeg ikke er berettiget til kontant-
hjælp pga friværdi i huset + en mindre arv. Og som syg vil min a-kasse ikke genoptage mig. Jeg skrev under fordi jeg jo ikke vidste om jeg kunne komme op på de 37 timer.
ok
som udgangspunkt er ens egen læge fint og have til at samle alle oplysninger og have en til en snak en gang i mellem
men over for kommunen er ens egen læge lig et nul.
din egen læge skal lave henvisning til nogle speciallæger omkring dine problemer

kan godt forstå du er skrækslagen/paranoid, for du har nemlig ret
har selv solgt hus og derfor ingen kontanthjælp
men bor på et bosted
men du bliver nødt til at få noget dokumentation omkring dit funktionsniveau
ikke via egen læge. men nogle speciallæger som kan vurdere det.
ellers kommer du ikke videre i din sag.
fordi arbejdsprøvning og lægepapir skal passe sammen
som det er nu med de 17 timer du kan arbejde, er der ikke nogen lægedokumentation på.
så bliver nødt til at sige at den arbejdsprøvning du er i gang med, faktisk slet ikke kan bruges til noget.
har 3 års erfaring i dette system, så ved hvad der kræves.
dit sigte er nok fleksjob og der skal alle behandlingsmuligheder være udtømte.
først herefter skal man i arbejdsprøvning og få vurderet hvor mange timer man kan klare.
så du bliver nødt til at indstille dig på, det bliver en lang kamp.
hvis du alså ikke kan arbejde mere end de 17 timer, som du giver udtryk for
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat