Se enkelt indlæg
Gammel 01-02-2009, 18:43   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der ligger nu også noget i opdragelsen.

Som beredskabs-kvninde, altså en der KUN! er der for at hjælpe, og på ingen måde gør noget mod menneske som de ikke ønsker (med mindre de af helbredsmæssige årsager ikke kan sige fra, læs er i livsfare) kan jeg fortælle at også vi oplever den stigende tendens til vold mod tjenestemænd i funktion. Vi TILBYDER! 1. hjælp, husly, brandslukning, og akut forplejning, alligevel oplever vi at blive slået på, verbal overfaldelse og sure utilfredse miner.

Heldigvis er jeg fra et yderområde, så her er vi rimelig forskånet fra "stor by opdragelsen" men vi har da oplevet et par episoder, bla at min mand blev verbalt overfaldet at kammerater som vel at bemærke selv havde bedt om hans hjælp til en bevistløs ven, vennen "vågnede" mens manden hang over ham for at finde ud af hvor slemt det var, hvilket så resulterede i at han tog kvælertag på min mand, karmaraterne gjorde intet andet end skældsord, han slap da min mand besvimede, hvilket i øvrigt er en livstruende tilstand. (en ting er at den nødstedte reagere som han gjorde, han er garanteret blevet forskrækket, noget andet er F karmaraterne)
Et meget klassisk tegn på dårlig opdragelse som vi støder på, er at vi tilbyder hjælp, folk afslår, vi tilbyder så igen når det er aller sidste udkald (dvs vi vil ikke kunne komme frem efterfølgende af hensyn til egen sikkerhed, hvilket vi naturligvis gør opmærksom på) folk afslår, hvilket er helt fint, dem om det, bag efter får vi så klager over at vi ikke kom da de så kom i tanke om at de enlig godt ville rede deres liv alligevel. DET! er dårlig opdragelse, og har overhovedet intet med social klasse at gøre, det er rig som fattig, men det har sjovt nok noget med alder at gøre, jo yngre jo værre.

Når jeg siger dårlig opdragelse, mener jeg ikke (som vores politikere) at det 210% er forældrene der er synderene og har det fulde ansvar, nok har man som forælder et stort ansvar, jo ingen tvivl der, men vi kan altså kun føre ungerne til truet ikke tvinge dem til at æde, det at den generelle holdning er: "hver mand egen skyld" har mindst lige så meget at sige, fordi den opfordre mere end nogen sinde til at opdrage egoister.
Og det er utvivlsomt medvirkende til den stigende vold (verbal som fysisk) ligegyldigt om det er mod "mig", mig, betjenten eller socialrådgiveren, det gør lunten meget kortere fordi man kun kan/vil se tingene fra egen næse og ikke i perspektiv. Jeg VIL have, så tis være med at det går ud over andre, som er lavere og har mindre... den støder jeg på hele tiden og så igen, selv blandt denne gruppe af mennesker.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat