Se enkelt indlæg
Gammel 21-01-2009, 13:33   #4
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Jeg var også tilknyttet cikus Skælbækgade inden jeg fik bevilliget flexjob. Var så uheldig at havne der lige på det tidspunkt hvor jobcentrene blev oprettet, og der var rent kaos. Fik således efter 2 månders venten endelig kontakt med sagsbehandleren, blot for at erfare at hun 14 dage senere var forsvundet igen. Og jagten på den næste sagsbehandler tog så ½ år.

Jeg tror at megen af den frustration som man oplever som borger det sted, handler om at sagsbehandlerene ikke har ret til at bestemme særligt meget selv. Sådan oplevede jeg det. Det skulle op på teammøder inden man kom videre. Hvis kompetancerne til at bestemme lå hos den enkelte sagsbehandler, tror jeg mange sager ville gå lidt lettere. Så egentlig tror jeg heller ikke det er særligt sjovt at være sagsbehandler.

Hvordan gør man så som borger, når man føler man .
I mit eget tilfælde kom vendepunktet da jeg talte med en socialrådgiver i min A-kasse. Hun anbefalede at jeg ikke forlod det næste møde med sagsbehandleren uden at være sikker på at der var ansøgt om flexjob. Da jeg ikke rigtigt synes jeg fik svar på mit spørgsmål til sagbehandleren herom, blev jeg lidt demonstrativt siddende, selvom hun vist synes vores samtale var forbi. Jeg blev ved med at stille spørgsmål og bore i det omkring flexjob. Tilsidst spurgte jeg om jeg selv kunne søge, og om det skulle ske skriftligt. Og sådan endte det. Min ansøgning blev registreret fra den dato hvor jeg afleverede ansøgningen og jeg fik mit flexjob. Havde jeg ikke været så insisterende havde jeg såmænd nok stadigt befundet mig i cirkus Skælbækgade.

Hvad vil jeg opfordre andre til.

STIL SPØRGSMÅL. Skriv dem eventuelt ned hjemmefra.
F.eks. hvis man vedbliver med at sende en person i arbejdsprøvninger, så stil spørgsmålet hvad denne arbejdsprøvnings skal vise. Hvordan man tror den kan vise det, vis de tidligere arbejdsprøvninger har vist at det ikke kan lade sig gøre. Bliv ved med spørgsmålene.

Hvis man søger noget konkret som flexjob, pension, så søg hvis man selv mener der ligger tilstrækkeligt med materiale til at der kan laves en vurdering.

Blot mine råd, om hvordan jeg selv slap ud fra Skælbækgade.

Velco
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat