Se enkelt indlæg
Gammel 10-06-2014, 19:50   #1
Miepigen81
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
Miepigen81 er ny på vejen
Kan man anke eller anmode om sletning af udtalelse?

Kære K10,

Som I kan se er jeg fuldstændig ny herinde, og har egentlig oprettet mig fordi jeg pårørende. Min kæreste har været syg siden december 2011, og har været igennem flere speciallæger og sygehuse. De anerkender alle at han er syg, men de kan ikke sige hvad hans symptomer skyldes. Sagen kort så er han konstant svimmel, har ømme og stive led, musklerne bliver stive ved fysisk aktivitet og hans korttidshukommelse er også ramt (dette er en meget kort beskrivelse, men det er de ting som fylder mest i hverdagen). Den sidste speciallæge vi har besøgt var en reumatolog, som foruden at undersøge ham for reumatologiske sygdomme var blevet bedt om "at runde sagen af" (dette stod i lægens henvisning til ham). Nu har vi været hos denne reumatolog i ca. 6 mdr. Efter første konsultation lagde han ud med at mene at han havde en muskeldystrofi, han anbefalede fysioterapi og bad os om at komme igen efter 3 mdr. Til anden konsultation udbad han sig tilladelse til at se hele hans sygejournal, og efter gennemgang af denne bad han om, at vi fik taget en blodprøve til test for kreatinkinase. Resultatet af denne var negativt og vi har nu modtaget reumatologens notat om sagsforløbet. Han har heller ikke noget bud hvad han symptomer skyldes, men han bruger følgende sætning: "Jeg vil forvente, at symptomerne gradvist vil aftage over tid."

Nu er mit spørgsmål - kan jeg tillade mig at bede ham om at udspecificere den udtalelse? Hvis han ikke har et bud på hvad han fejler, hvordan kan han så mene at symptomerne vil aftage? Er der nogle paragraffer man kan henvise til med henblik på sletning af den sætning? Eller skal vi anke hans udtalelse?
Ydermere er vi naturligvis lidt bekymret for at lige netop den sætning vil fastholde ham i systemet, så han ikke kan komme videre til eksempelvis et fleksjob.

Jeg beklager meget et lidt for langt, og formentlig lidt kringlet indlæg. Men jeg håber, at der sidder nogle kloge hoveder med nogle gode råd - som vil blive modtaget med kyshånd.

Venligst
Mie
Miepigen81 er ikke logget ind   Besvar med citat