Se enkelt indlæg
Gammel 20-10-2011, 19:11   #7
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Linuzmor

Umiddelbart tror jeg ikke fp kan tildeles med tilbagevirkende kraft. Der bliver jo først indhentet lægelige oplysninger i oktober - altså det grundlag som fp afgøres på

Der er rigtig, rigtig mange sager, hvor folk er kommet i klemme pga kommunernes smøl; manglende sagsbehandling, manglende indhentelse af relevante lægeudtalelser, manglende tilbud om arbejdsprøvning osv osv - alt sammen noget der gør, at folk ikke kan blive afklaret. Og hvad er konsekvensen for kommunerne? Absolut ingenting. Alt imens den sygemeldte bærer den økonomiske byrde - som for nogle står på i årevis
Men der er ikke noget at gøre. Ingen sanktionsmuligheder. Mener endda at der eksisterer en principafgørelse, hvor en kommune ikke gøres ansvarlig for deres egen smøl

Burde du have haft sygedagpenge med tilbagevirkende kraft?
Man kan jo sige, at da kommunen endelig tager sig sammen til at indhente lægelige oplysninger, tildeler de fp - ergo, når vi taler en sgdp situation er det det samme som at erkende at du ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked - ergo en åbenlys forlængelse efter §27.1.4. Derfor burde du have haft sgdp med tilbagevirkende kraft - som jeg ser det

Hvis kommunen ikke tildeler sgdp med tilbagevirkende kraft, skal du klage, så sagen igen ryger til BAN. Efter deres hjemvisning, og kommunens senere afgørelse om fp, kan jeg ikke se, hvordan man kan andet end afgøre til din fordel
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat