Se enkelt indlæg
Gammel 10-02-2011, 00:28   #89
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Tillykke med det!

@Curls - du havde et spørgsmål:
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvorfor ikke? Er det ikke det, der står ellers? Vil gerne have en forklaring, hvis jeg tager fejl, så jeg kan lære det til fremover.

Der står ellers det her i forlængelse af sygedagpenge:
5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller
Grunden til at det er muligt at stoppe en dagpengesag selvom der er en igangværende arbejdsskadesag er at forlængelsesgrundene i § 27 ikke er alternativer til de almindelige betingelser for dagpengeberettigelse. De er derimod YDERLIGERE betingelser som skal være opfyldt - samtidig med de almindelige betingelser - når borgerens dagpengesag når generel varighed jf. § 24.

Det vil sige, at efter 52 uger skal borgeren opfylde de almindelige betingelser (herunder uarbejdsdygtighed), og SAMTIDIG opfylde en af forlængelsegrundene - fx. en igangværende arbejdsskadesag.

Dette betyder, at hvis en af de grundlæggende betingelser ikke længere er opfyldt - fx. hvis borgeren ikke længere er uarbejdsdygtig - er borgeren således ikke længere berettiget til dagpenge selvom en af forlængelsegrundene er opfyldt.
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat