Se enkelt indlæg
Gammel 11-07-2010, 00:03   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Loven er nu en gang som den er (følgere man ikke planen kan man naturligvis heller ikke få den ydelse planen hænger sammen med... logisk *ss*)

MEN der er det i din sag, at du nu er blevet langtidssygemeldt på andet (mere) end det du fejlede da din reva trådte i kraft, det betyder faktisk at du har ret til at få sygedagpenge (det kan dog være svært at få din kommune til at fatte... jeg har selv været i gennem den tur for nogle år siden, men det er en længere historie, der fra ende til anden er ufattelig og ulovlig)

Men under alle om skændigheder vil du beholde din reva ydelse, er der kun en vej, og det er at følge din plan, eller se af om du ikke kan få en aftale i hus men en ny rava-plan.

Du vil godt kunne få en ny revalidering, men kun fordi der er ny sygdom.... men igen er det langt fra sikkert du kan få kommunen med på ideen (men måske hører du hjemme på fleks og ikke et ordinært job? altså kan du senere varetage et helt alm job uden nogen form for skåne hensyn?)

Om FP er muligt for dig, kan jeg af gode grunde ikke svare dig på, det kommer jo helt and på... ufattelig mange ting som jeg intet ved noget om, da jeg jo ikke kender dig, eller din sag.
Mit umiddelbart er min tanke nej, fordi det vist ikke er det smarteste du er blevet revalideret til, i forhold til de problemer du havde (jeg tænker at der er noget du bedre vil kunne holde til, og hvor skånemulighederne er bedre... husk skrevet ud fra at jeg ikke kender dig) så der vil du kunne klare flere timer, du mangler, med dine 10 timer immervæk kun 2 i at det vil kunne betale sig for en arbejdsgiver at ansætte dig i et fleks job.
Et andet, og langt større problem er at du ikke er afklaret, det seneste du har fået er jo kun midlertidigt (du skrev op til et år) det kan du ikke få FP på, så det skal alene være det du er blevet revalideret på, der skal give dig FP´en, hvilket umiddelbart er tvivlsomt, for så ville kommunen sikkert have forsøgt at få dig på fleks frem for at revalidere dig.

MEN du får i hvert fald ikke FP ved ikke at prøve, dog ville jeg nok vælge at søge en tidsbegrænset FP (for så kan de ikke så nemt sige at det med dine fødder jo nok går over igen) og sandsynligheden for at den i sidste ende bliver varig, er rimelig stor. Bare fordi min umiddelbare tanke er nej, behøver jeg jo meget langt fra at have ret igen jeg kender dig ikke og kender ikke din sag, ej heller hvad lægerne har skrevet, så jeg kunne reelt lige så godt udskifte mit nej med et ja..... forsøg *ss* du kan jo højest få afslag, og det giver du jo dig selv (lige nu) ved ikke at forsøge, så hvorfor ikke, jeg kan jo tænke/antage forkert *s*

Noget andet er, du står til at skulle gå fra en foranstaltning til en anden, det kan ikke ske med mindre din ressourceprofil er/bliver opdateret, så får du en partshøring om standsning uden det er lavet, skal du klage INDEN din ydelse stanses (så strækker du den da lidt)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat