Se enkelt indlæg
Gammel 12-01-2018, 16:47   #20
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Så svarede kommunen. Her er hvad jeg spurgte om og hvad de svarede i fleksjobteamet:



Til **** Kommune

Jeg vil høre jer om det er muligt at holde selvbetalt orlov på nogle måneder, når man har et fleksjob?

Hvad siger reglerne?



Kommune: Jeg kan forstå du har rettet henvendelse vedr. orlov. når man er visiteret til fleksjob

Mener du når man er på ledighedsydelse eller når man er ansat i et fleksjob?


Mig:Tak for svar. Jeg tænker på når man er ansat i et fleksjob.


Kommune: Når du er i en fleksjobansættelse, så er orlov primært noget du aftaler med din arbejdsgiver. Du vil således ikke modtage ydelse herfra i perioden.

Vi har bare behov for en bekræftelse fra din arbejdsgiver om orloven. Du skal henvende dig til Jobcentret (din virksomhedskonsulent), når du er retur fra orlov igen og vi skal i reglen tage stilling til din fleksjobberettigelse når du vender tilbage.

Håber det besvarer dine spørgsmål


Mig:Jeg skal lige høre om jeg forstår det rigtigt.
Ens fleksjobbevilling/berettigelse skal så laves helt forfra, selvom man vender tilbage til det samme arbejde efter orlov på de helt samme betingelser?
Kan man ikke bare få en bekræftelse fra sin arbejdsgiver på at man har det samme job efter orloven?


Kommune: I princippet skal vi tage stilling til om man fortsat er fleksjobberettiget. Det vil sige, at hvis man nu i orlovsperioden har været ude og arbejde fuld tid, så er man ikke længere berettiget. Nu kender jeg ikke din sag, men umiddelbart vil det være en formsag, hvis fleksjobvisiteringen er tydelig.

Så fleksjobvisiteringen skal være tydelig. Hvad betyder det?
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat