Emner: Giftes ?
Se enkelt indlæg
Gammel 10-01-2018, 10:50   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis den ene halvdel af et ægtepar kommer på plejehjem, mens den anden bliver boende for sig selv, regnes begge som enlige pensionister, trods ægteskab.

Så den står og falder med om kommunen bedømmer at der er fælles husførelse.
Ja, som sædvanlig står og falder alting med en vurdering.

Det jeg mente med mit tidligere indlæg var at hvis to personer som officielt har været enlige pludselig gifter sig med hinanden uden at melde til udbetaling danmark at de er samlevende vil de have stor risiko for at blive betragtet med mistanke om socialt bedrageri netop fordi det ikke er normalt at et nygift ægtepar ikke har fælles husførelse.
Man vil risikere at blive beskyldt for at kun at bo hver for sig rent proforma for at få de høje ydelser som enlige.

Jeg siger ikke at det er socialt bedrageri men at det meget let kan blive betragtet som sådan.
Så hvis det vitterligt er meningen at pågældende par skal bo hver for sig og ikke have fælles husførelse er det måske en fordel at have kontaktet myndighederne først og sørge for dokumentation for at denne myndigheden er kontaktet så der ikke senere bliver problemer med beskyldninger om socialt bedrageri.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat