Emner: Råd søges
Se enkelt indlæg
Gammel 25-04-2017, 22:38   #4
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Kære vasen

Sikke noget! Kan godt forstå du er frustreret. Kan du ikke få lægen på privathospitalet til både at sende billeder og notat med mistanke om sclerose til Glostrup? Derefter ville jeg sende hele den beskrivelse, du har lavet her af forløb + samtale til afdelingsledelsen på Glostrup. Bed om en anden læge. Og kontakt også din egen læge. Du er jo ikke blevet udredt.

Jeg går ud fra at der ved CT scanningen på Bispebjerg også er kigget efter lymfomer? Extrem træthed og småfeber, der går op og ned, extrem nattesved, kan være lymfekræft. Men kan også være ingenting.

Derudover kan nogle af symptomerne lyde som noget reumatologisk (altså noget andet gigt end slidgigt). Det må din egen læge også have en mening om. Hvis du skal i reumatologisk udredning, så kæmp for at komme på et hospital i stedet for privatpraktiserende. Der er flere kompetencer og bedre undersøgelsesmuligheder.

Det er forfærdelig at gå med diffuse symptomer og selv føle, at der er noget galt. Især hvis man ikke bliver taget alvorligt. Der er ikke andet at gøre end at blive ved med at skubbe på. Jeg kender én, som har været i gang med udredning på flere hospitaler de sidste tre år. Har måttet skifte læge to gange, fordi de mente det var psykisk (funktionel lidelse). Han har netop fået en diagnose på en meget sjælden autoimmun sygdom, som kun har været kendt i Danmark i nogle år. Så er det svært for både patient og læge. Men man skal ikke give op. Han kom hen på en afdeling med en både kompetent og nysgerrig læge, som løste gåden. Efter at have været i kontakt med ca tyve læger! Så bliv ved - også selv om nogle af lægerne vil opfatte dig som besværlig hypokonder. Før eller siden vil det lykkes.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat