Se enkelt indlæg
Gammel 12-12-2014, 16:50   #16
TLH
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2014
Indlæg: 22
Styrke: 10
TLH er ny på vejen
Tusind tak for al jeres hjælp! Jeg udskrev skemaet og scannede, og sendte til kommunen.

Jeg har tre ekstra spørgsmål, som jeg håber i kan svare på.

1) Det lader til, at jeg ikke kan være på sygedagpenge mere, når jeg begynder i revalidering. Det havde ellers fået at vide, at jeg stadigvæk ville kunne være, selvom jeg var i revalidering/virksomhedspratik. Det lader dog til, at det på ingen måde er muligt?

2) I Distriktet fik jeg desuden af vide, at der er stor forskel på jobafklaringsforløb og ressourceforløb - jeg skal i "revalidering" - er det jobafklaring eller ressourceforløb? Jeg fik af vide, at man får en højere sats, når man er i ressourceforløb - en der cirka svarer til sygedagpenge. Er jeg i et jobafklaringsforløb, får jeg dog den laveres sats, der svarer til kontanthjælp. Jeg har aldrig hørt om, at der var noget der hed en ressourceforløbs-ydelse.

3) Jeg fik også af vide, at de ikke kunne tage den helt lave sats fra mig, også selvom jeg ikke ville deltage i samtlige af deres "pakkeløsninger". I følge min socialrådgiver i Distriktet, kan jeg altså være på den lavere sats (jobafklaringssats), uden at blive presset ud i arbejde. Det giver ingen mening for mig. Jævnfør det ovenstående, lader det til at jeg alligevel ryger af sygedagpenge når jeg begynder i revalidering, men at jeg så kan sige nej til det, og så alligevel blive på den lave sats?

Det hele er ganske rodet for mig.
TLH er ikke logget ind   Besvar med citat