Se enkelt indlæg
Gammel 07-11-2014, 13:02   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemone Se meddelelser
Kære Akvamarine.
Tror du ikke også jeg er på de gamle regler? Jeg har fået udbetalt i 2 år. Hvordan finder jeg ud af om jeg er på de gamle regler, hos mit forsikringsselskab?
Undskyld hvis jeg spørger dumt men får bare ikke hjælp nogen steder når jeg spørger

Redigeret indlæg; Har lige tænkt mig om (det er min hjerne der er sygemeldt :-) ) Jeg er jo nok på de nye regler for det er vel ressourseydelse reglerne pr. 01.07.14 der menes ikke?? Er der en forskel om jeg har været sygemeldt siden april 2012 eller gælder reglerne fra den dag jeg fik ressourseydelse?
Annemone
Nu fik jeg så kigger i mine papirer. De ændringer mit tab af erhvervsevne forsikrings selskab (Danica Pension) varslede i i nov 2013 og som gælder fra jan 2014 var ændringer når man får fleksjob. Så de har intet med ressourceforløbsordningen at gøre. Sorry.

MEN nu fik jeg så også kigget på reglerne omkring ressourceforløb. Så vidt jeg kan se standser Danica Pension's TAE ikke udbetalingen når man er i ressourceforløb. Det læste jeg mig frem til her under punktet der har overskriften
Unge under 40 år skal ikke have førtidspension:
Ressourceforløb kan vare fra et år op til fem år, og der er mulighed for at få flere ressourceforløb. Under forløbene får den unge en ressourceforløbsydelse, der svarer til kontanthjælp. Udbetaling af forsikring ved tab af erhvervsevne bliver modregnet i ydelsen. Personer over 40 år skal deltage i et ressourceforløb, før de kan få tilkendt førtidspension.

Andre selskaber som for eksempel Industriens Pension skriver derimod at de standser udbetalingen af TAE mens man er på ressourceforløbsydelse:
I 2013 blev reglerne for førtidspension fra det offentlige ændret. Det betyder, at de fleste skal gennem et ressourceforløb på 1-5 år, hvor arbejdsevnen skal udvikles. Mens du er i ressourceforløb, vil den månedlige udbetaling fra Industriens Pension blive modregnet i ydelsen fra det offentlige. Det betyder, at du ikke får noget ud af din invalidepension.

Derfor har Industriens Pension ændret reglerne, så du ikke får en månedlig udbetaling fra os, hvis du er i ressourceforløb. Opsparingen til alderspension fortsætter, mens du er i ressourceforløb. Den bliver ikke modregnet i ydelserne.

Udbetalingen af invalidepension fra os stopper kun, mens du er i ressourceforløb. Du kan få udbetalt pension både før og efter ressourceforløbet.
Kilde: http://www.industrienspension.dk/for..._invalid-2.htm


Så check med DIT selskab Annemone

Sidst redigeret af Akvamarin; 07-11-2014 kl. 13:28.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat