Se enkelt indlæg
Gammel 02-08-2009, 00:36   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Nævnet har truffet følgende
AFGØRELSE

Nævnet finder, at kommunenes afgørelse af henholdvis.. juli og . septemer er ugyldige.

Denne sætning vil jeg da klart mene gør at de giver dig medhold i at hverken dine sygedagpenge skulle være stoppet eller at du skulle have haft afslag på fleksjob ..
Derfor vil jeg også mene at du skal have dine sygedagpenge genoptaget og at de skal lave alt arbejdet om mht fleksjob og da de ikke kan stoppe dine sygedagpenge før arbejdet omkring fleksjob er lavet (ordentligt) ifølge loven så skal de heller ikke stoppe dine sygedagpenge nu ..
I loven står der følgende .
Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Da de har lavet en ulovlig afgørelse om afslag på fleksjob så skal de følge § 28 mht standsning af dine sygedagpenge …

Forstået på den måde at de ikke har kunne træffe den afgørelse om fleksjob på det tynde grundlag og når de ikke kan det så kan de jo heller ikke stoppe sygedagpengene


Endvidere står der
Citat:
Nævnet tilbagesender derfor sagerne til kommunen, idet kommunen pålægges at behandle sagerne på ny og træffe en ny afgørelse om din ret til eventuel yderliger forlængelse af dagpengene fra standsningstidspunketet samt fleksjob efter på behøring vis at have opdateret ressourceprofilen efter reglerne om arbejdsevnevurdering og ressourceprofil efter indhentelse af relevante lægelige oplysninger.
Dette indikere at der ikke er lavet en ordentlig ressourceprofil og arbejdsevnevurdering og igen skal du henvise til § 28

Det er sådan jeg lige ser det , ved ikke om det holder i byretten men jeg kan bestemt ikke se hvorfor du ikke skulle have dine sygedagpenge tilbage med tilbagevirkende kraft og hvorfor de ikke skulle forlænges indtil du er ordentligt udret og afklaret ,..

Jeg mangler noget information om hvorvidt du er blevet kontaktet af kommunen og om du har kontaktet kommunen har du hørt at du ikke får dine sygedagpenge tilbage med tilbagevirkende kraft ?

Og din fagforening er da nogen klaphatte , selvfølgelig har det en enormt betydning for dig både hvad ang økonomi og ferie og anden lovgivning om du er visiter til fleks fra kontanthjælp eller fra sygedagpenge ..
Jeg vil gerne hjælpe dig med at skrive et udkast du kan lave om i til kommunen hvor du rejser et krav om at få dine sygedagpenge tilbage med tilbagevirkende kraft samt spørgsmål til hvornår og hvordan de agter at få dig afklaret mht fleksjob …
Men vil gerne lige høre fra dig først hvorvidt du har hørt noget fra kommunen

Hejdien

PS

Som Popia skriver så kan de slet ikke med loven i hånden stoppe sygedagpenge så længe du har en sag i arbejdsskadestyrelsen har du det ? for så er den jo ret oplagt i følge loven er det sådan at

§27 stk 5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller
  Besvar med citat