Se enkelt indlæg
Gammel 28-09-2018, 09:11   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Der er pensionistrabat med dsb, og du kan få lavet et pensionistkort, der skal bruges i den forbindelse. Ofte er orange biletter dog billigere, så tjek det før du bestiller billetter.

Nogle svømmehaller giver pensionistrabat til førtidspensionister, men det er ikke alle, så tjek hjemmesiden eller ring og hør.

Nogle turistattraktioner har pensionistrabat for førtidspensionister, og du kan få lavet et kort på kommunen, du kan bruge som bevis.

Der er ikke noget med varme, licens, medicin osv, det er kun til de der er på førtidspension før 2003. Dengang valgte man at ændre satsen, og fjerne de tilskud. De kommer først når man bliver alderspensionist nu.
Hvis man ønsker pensionistrabat hos DSB skal man have lavet et DSB legitimationskort: https://www.dsb.dk/find-produkter-og...spensionister/

Men det er mit indtryk, at rabatterne for pensionister er blevet "udvandet", så der ikke er den store forskel på prisen, om man er pensionist eller ej.

Jeg fik også en gang lavet et pensionistbevis hos kommunen, men jeg har aldrig brugt det, det har altid fungeret fint med det fra DSB.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat