Se enkelt indlæg
Gammel 24-07-2009, 15:04   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha... det er da den omvendte verden her.

Arbejdsevnemetoden mv. siger, at ALT SKAL forsøges for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet - OGSÅ fleksjob.

Så hvis genoptræning kan fjerne barrierer i forhold til arbejdsmarkedet, så er det jo oplagt, at dette skal ske... men selvfølgelig også, hvis man IKKE skal arbejde.

Borgeren kan klage over pensionsindstillingen.

I ressourceprofilen er tydeligt angivet punkt om borgerens egen arbejdsidentitet, og der er motivationen jo åbenbart meget høj.

Den økonomiske interesse kan være besparelse på genoptræningen, og hvis der er begået fejl undervejs i sagen, så mister kommunen refusion til fleksjobbet de næste 3 år. Det kan være afsindigt dyrt, hvis der er fejl i visiteringen.

Hvis borgeren er gift, og hvis borgeren har en privat pensionsordning, og hvis ægtefællen har en høj indtægt osv., så er pensionen jo meget, meget lille, og da kommunen får 35 procent i refusion fra staten, så kan den økonomiske interesse være meget stor.

Jeg har tidligere her på siden skrevet, at jeg har en teori om, at folk i "Nordsjælland" og på Frederiksberg så nemt får pension, fordi de oftere har meget gode pensionsordninger, er gift og har en ægtefælle med stor indtægt. Ergo er det langt billigere for kommuner med rige borgere at tilkende pension end eks. for kommuner med "fattige" og enlige borgere. Måske det også gælder på individ-plan... at netop enlige uden pensionsordninger har sværere ved at få tilkendt pension.

Fed ordning, ikke?

Hov glemte lige... at hvis fleksjobbet er i den højtlønnede afdeling, så er tilskuddet på eks. 1/3 måske højere end en pension, inkl. genoptræning.

Mht. genoptræning og begrundelsen, så er det da noget nær det mest skumle, jeg har læst.

Måske man i klagen skal skrive, at et skånejob - løntilskudjob for førtidspensionister - da OGSÅ kan være på arbejdsmarkedet... eller kan komme det. Der bliver jo MANGEL på arbejdskraft, siger samtlige politikere. Så klag endelig over denne skumle argumentation også.

I ventetiden - klageperioden - kunne vedkommende måske aftale med arbejdsgiveren at blive ansat i skånejob, så kan der slås to fluer med eet smæk... bevare jobbet, og få den nødvendige genoptræning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 24-07-2009 kl. 15:07.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat