Se enkelt indlæg
Gammel 15-11-2018, 10:42   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg kan sige at som fleksjobber bliver der jo betalt til pension af lønnen fra arbejdsgiver, hvis det er en del af ansættelsesaftalen.
Hvor meget kommer an på evt overenskomst.

Sidst jeg var i arbejde havde jeg 3 effektive timer om ugen, og der blev vidst lagt 250 kr i alt til pension pr måned.
Da jeg skulle have et sted at gøre af denne pension, stødte jeg dog på et problem. Det sted min fagforening anbefalede, ville kun "have mig" hvis jeg indbetalte mindst 1000 kr om måneden.
Så der skulle jeg gøre op med mig selv: skulle mere eller mindre hele min løn fra arbejdsgiver gå til pensionsopsparing?
(Jeg valgte at få en pensionopsparingskonto i banken, hvor de 260 kr pr måned kom over på).

Af ens flekslønstilskud bliver der tilgengæld lagt en del over til atp, som jo også er en pensionsordning

"Beskæftiget mindre end 9 timer om ugen

Er du beskæftiget mindre end 9 timer om ugen, indbetaler kommunen et samlet ATP-bidrag bestående af:

et bidrag på 5 pct. af fleksløntilskuddet, dog højst 500 kr. månedligt (din andel af betalingen) et bidrag på 284 kr. (kommunens andel af betalingen)

Er du beskæftiget mindre end 9 timer om ugen, kan ATP-bidraget fra kommunen således maksimalt udgøre 784 kr. pr. måned. "

"Beskæftiget mere end 9 timer om ugen

Er du beskæftiget 9 timer eller mere om ugen, indbetaler kommunen et samlet ATP-bidrag bestående af:

et bidrag på 5 pct. af fleksløntilskuddet, dog højst 500 kr. månedligt (din andel af betalingen) et bidrag, der beregnes på grundlag af forskellen mellem det ugentlige antal timer, der udbetales løn for og 37 timer. Bidraget udgør 1,18 kr. pr. time (kommunens andel af betalingen). "

https://www.borger.dk/pension-og-eft...vslang-pension

https://www.borger.dk/pension-og-eft...ntlige-ydelser

Ved ikke om du kan bruge min ret begrænsede viden om pension til noget
(Jeg er selv "kun" 26 år, så jeg har ikke tænkt lige så grundigt over det endnu)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat