Se enkelt indlæg
Gammel 01-10-2008, 09:43   #4
Nanna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2008
Lokation: Tommerup
Indlæg: 4
Styrke: 0
Nanna er ny på vejen
Tak for Jeres hurtige svar

Hej Razmo og Webmaster

Tak for Jeres hurtige svar, det er lige hvad jeg kan bruge!
Til dig Razmo: tak fordi du ville svare mig selvom du ikke er tilkendt ftp endnu, men jeg krydser mine fingre for dig. Jeg kan rigtig godt bruge dine svar i beskrivelsen af hvad det kan betyde at få tilkendt ftp.

Webmaster: Du har fuldstændig ret i, at jeg spørger mest til hvordan I har det efter tilkendelse af ftp, og jeg vil give dig ret i at det kunne være mere relevant at høre om vejen til tilkendelse af ftp. Dog er min opgave ret bundet, så jeg har valgt kun at fokusere på hvad det betyder at få tilkendt ftp. Jeg har i min indledning formuleret mig uklart, og jeg troede spørgsmål 2 ville lægge op til beskrivelsen af vejen gennem systemet, men kan godt se det henviser mere til oplevelsen af selve tilkendelsen... Jeg vil prøve at forklare lidt bedre nedenfor:

Baggrunden for mine spørgsmål er, at jeg skal beskrive en social indsats, hvor jeg har valgt ftp. Mit udgangspunkt er en beskrivelse af om indsatsen ftp er god nok i den form den har nu, eller om det er relevant at ændre på noget, som de diskuterer i debatten. Derfor ville jeg gerne spørge Jer om hvad det rent faktisk har betydet at få tilkendt ftp.
Der er så meget fokus på at alle skal have et arbejde, og tilknytningen til arbejdsmarkedet er det eneste lyksagliggørende. Jeg vil gerne i min opgave forsøge at beskrive, at det for mange mennesker, som er tilkendt ftp, er det eneste rigtige og at en midlertidig ftp-ordning kun vil stresse mere end det vil få folk tilbage på arbejdsmarkedet. Man kan stille spørgsmålstegn ved om der måske er nogle som efter en årrække ville have gavn af, at komme på arbejdsmarkedet igen, men der er ifølge mine oplysninger, ikke tilstrækkelig viden på området endnu til at drage sådanne konklusioner. Samtidig er et sygdomsforløb, samt vejen gennem systemet jo meget individuelt for alle personer, så hvorfor ikke konkretisere muligheden for genvurdering, i stedet for at lave en midlertidig indsats.
Jeg bliver med denne debat bange for, at der bliver drevet rovdrift på en af samfunddets svageste grupper, i et forsøg på at spare penge.

Jeg synes det var rigtig svært at stille nogle spørgsmål, uden det blev alt for langt, men jeg håber at ovenstående har bragt mere lys over mit ærinde?!!

Sidst redigeret af Nanna; 01-10-2008 kl. 13:12.
Nanna er ikke logget ind   Besvar med citat