Se enkelt indlæg
Gammel 01-10-2008, 01:55   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hej Nanna

Jeg håber at du vil få en del besvarelser...

En ting jeg ikke helt forstår....det er..når du skriver:

Citat:
Jeg er nu i besiddelse af noget viden fra den kommunale verden, om hvordan man rent juridisk og metodisk behandler mennesker i det offentlige system, men jeg mangler indblik i hvordan det føles at blive ”behandlet af systemet”.
Med dine spørgsmål tror jeg nu ikke at du vil komme til at får et større indblik i hvordan folk føler at de bliver behandlet af systemet....eller rettere hvordan de følte det...

Det du spørger ind til...det er jo kun hvordan man har det "bagefter"...

Det havde måske været mere relevant og interessant at spørge ind til hvordan folk følte at de blev behandlet FØR de fik en pension...eller vejen hen til deres førtidspension...for på den måde ville du får en meget større indsigt i hvordan det er...

Når du har fået en pension....tja så har du jo næsten ikke mere med kommunen at gøre...
Sådan har det ihvertfald været i mit eget tilfælde...ikke en eneste gang har jeg haft talt med kommunen efter min pension er gået igennem...

Men for at svare på dine spørgsmål:

1.
Mand 46
Søvnapnø, 2 dårlige knæ, dårlig ryg. Ingen behandlings muligheder.

2.
Klart en lettelse. Jeg forventede at få det bedre da jeg gennem hele mit forløb havde hørt på diverse sagsbehandlere der sagde at jeg ikke fejlede noget. Har dog haft opbakning fra alle de læger jeg har været i kontakt med.
Jeg har ikke fået det bedre....der er kommet en del til siden.

3.
Jeg har altid været glad for at arbejde...og har arbejdet siden jeg gik ud af skolen og indtil jeg startede med at blive syg. Jeg var ca 30 år da jeg ikke kunne mere.
Mit selvværd har aldrig fejlet noget...kun min krop...Så mit selvværd er det samme som før jeg fik min pension.
Jeg har været isoleret igennem adskillige år før jeg endelig fik mig førtidspension. Så det er hverken blevet bedre eller værre siden.
Jeg gør intet for at blive mindre isoleret...det har jeg simpelthen ikke energi til...
Min isolering har intet at gøre med at jeg ikke kan arbejde mere...det er min sygdom der gør at jeg ikke er mere ude i samfundet...
Jeg har dog K10 og på den måde er jeg jo aldrig helt isoleret....her kan jeg jo komme når mit helbred tillader det...

4.
Min pension er med revurdering efter 5 år....fik den i marts 2007..
Personligt synes jeg det er helt ok...for jeg ser det som en chance for at komme videre....hvis jeg nu skulle have fået det bedre til den tid...men ok...det ville jeg jo godt kunne alligevel uden en revurdering...
Men for mange mennesker vil det klart være en stress faktor...
Der er jo ikke rigtig nogen der ved hvordan man revurdere disse sager...
Skal man igennem en helvedes masse arbejdsprøvninger igen...som da man søgte første gang...eller hvis det nu skulle vise sig at være lige så svært som første gang...
Jeg ved ihvertfald at jeg absolut ikke er interesseret i at sidde over for en kæk sagsbehandler der sidder og udtaler sig om en masse hun ikke har forstand på...og som kun mine læger og jeg selv ved noget om...bin there and done that...

5.
Om der er lagt for meget vægt på tilknytningen til arbejdsmarkedet....ja for fanden....det eneste det handler om....er arbejde arbejde arbejde...
I dag behandler man syge mennesker med at give dem et job...
Har du stress....jamen så skal du da have et arbejde...
Har du søvnapnø så du ikke kan hænge sammen og du sidder og falde i søvn imens du taler med andre mennesker eller når du kører bil...jamen så skal det kureres med et arbejde...(og det helst med et job som chauffør...som det skete i min egen sag)
De er jo rablende sindsyge...for er folk syge...så send dem til en læge og ikke til en jobkonsulent...
Der er en god grund til at beskæftigelses ministeriet er større end social ministeriet i dag....ja ja det hedder velfærds ministeriet...for i danmark har vi jo ikke nogle sociale tilfælde...
Ændringer i lovgivningen....tja det ved jeg ikke....men måske hvis lovgivningen blev overholdt....så ville det hele blive bedre...
Men sålænge der findes kommune kassetænkning...ja så bliver det ved med at går den forkerte vej...
Jeg ville måske også erstatte en hel del KANer med SKALer i lovgivningen...for der er for mange steder hvor der står at kommunnen KAN give ditten....hvor jeg mener at der burde stå...SKAL give ditten
Så alt i alt tror jeg ikke at det er i lovgivningen at det hele går galt....det er i kommunerne og deres måde at bruge den på...

Gisp....det har nu taget en hel krig at skrive dette...da godt at jeg ikke skal tjene mine penge på det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat