Se enkelt indlæg
Gammel 15-03-2011, 11:57   #1
anetteb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2011
Indlæg: 20
Styrke: 14
anetteb er ny på vejen
Bor i Sverige og er sygemeldt i Danmark. Hjælp!

Først vil jeg lige sige, at jeg er så glad for at jeg har fundet dette forum, helt fantastisk at det findes.
Jeg har været sygemeldt i snart et år. Bor i Malmö (Sverige) og er sygemeldt i Danmark eftersom jeg har arbejdet fuldt der. Jeg har fået diagnosen Fibromyalgi for 4 uger siden. Kommunen ville inden jeg fik den, stoppe mine sygedagpenge. Men nu har min læge skrevet til dem om min diagnose og at han foreslår arbejdsprøvning. Så pengene blev ikke stoppet den 14. februar. Har ihvertfald fået en fuld udbetaling i februar. Ringede til min sagsbehandler i dag, da jeg ikke har hørt noget siden hun fik papirer fra min læge. Hun siger så til mig, at de er ved at finde ud af hvilke regler der gælder ved flexjob, når man får penge i Danmark, men bor i Sverige. Jeg forstår udfra det hun siger, at de vil gøre alt for at blive af med mig nu, så jeg ikke koster dem flere penge. Sagen er den at jeg ikke kan noget som helst andet end, at tage mig af min søn (er alenemor) og det daglige husarbejde. Men at evt få arbejdsprøvning for at se om jeg kan, som min læge foreslog i papirerne til min sagsbehandler. Hun ved jo godt at de fleste med fibromyalgi enten har flexjob eller får førtidspension. Så det er vel derfor hun skal finde ud af reglerne omkring det nu. Er der nogen her der kender reglerne for når man bor i et andet land, men er sygemeldt i Danmark og evt skal ha flexjob eller førtidspension? Er meget taknemlig for svar. Er ved at være desperat. Frygteligt at gå i uvisshed. Anette.
anetteb er ikke logget ind   Besvar med citat