Se enkelt indlæg
Gammel 11-06-2018, 18:30   #29
Troldurt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2017
Indlæg: 15
Styrke: 7
Troldurt er ny på vejen
Hej

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal komme i gang med at skrive herinde igen.

Som jeg tidligere har skrevet, så blev min mand (vi blev skilt i dec. 2016, af økonomiske årsager) syg med kræft i sep. 2017, han død desværre her i maj måned, vi havde kendt hinanden og boet sammen i 37 år. Livet går ligesom i stå, og bliver aldrig det samme igen, jeg havde stor lyst til at tage med ham over på den anden side, da det for mig ikke rigtig giver nogen mening at skulle leve vider uden ham. Nu skal i ikke sidde og blive bekymret, for jeg lovede min mand og har lovet min familie (jeg har ingen børn) at jeg bliver her så længe jeg skal, men ja jeg har allermest lyst til at være sammen med min mand, det kan jeg ikke komme uden om, men måske kommer der et tidspunkt, hvor jeg kan se nogen glæde ved livet igen, det ved jeg ikke.

Som jeg tidligere har skrevet så er jeg selv syg:

• Jeg har sværd slidgigt i min knæ og har haft det gennem mange år, har gået til G.L.A.D. træning uden at det har hjulpet mig. Har konstant smerter, kan ikke klare ret meget, ikke stå andet end kort tid, ikke gå ret langt, ikke sidde længer en 15 min af gangen, så skal jeg op og gå ellers ”låser” mine knæ.
• Har lidt af kronisk træthedssyndrom siden 2010.
• Igennem afklaringsforløb 2x2 timer pr. uge (4timer om ugen) fra 2014 til 2015
• 2016 tiltagende forværring af problemer med hukommelse og koncentration osv.
• 2017 får konstateret slidgigt i højre skulder.
• Oktober 2017 vurdere min læge at jeg lider af Psykisk overbelastning, på grund af det pres jeg har været under gennem mange år.
• April 2017 første undersøgelse hos Neurolog. August 2017 CT scanning af min hjerne. September 2017 Rygmarvsprøve (viser normale forhold). Dec. 2017 endnu en undersøgelse hos Neurolog, som at resultere i at jeg bliver henvist til PET scanning i Århus i Jan. 2018, får først svar herfra i starten af maj 2018, PET scanningen viser, at jeg har skader på min hjerne som kunne være tegn på enten Alzheimers sygdom eller Lewy Body Demens. Hvilet gør at Neurologen sender mig til endnu en scanning i Århus, en såkaldt PIB/PET scanning, som jeg endnu ikke har fået svar på.
• Men faktum er at jeg har nogle skader forandringer i min hjerne, som selvfølgelig er derfor at jeg har alle de problemer jeg har med hukommelse osv.
• Faktum er også at jeg har nogle psykiske problemer, noget jeg ikke har villet anerkende gennem en del år, men det går ikke længer.
• Derudover har jeg hos min læge fået skrevet i min journal (noget lægerne i fællesskab besluttede, at det var vigtigt kom med i journalen), kort tid efter min mand død, at jeg har fået et trauma på grund af den måde han døde på, ikke noget jeg ønsker at komme ind på her, men der skete et svigt fra hospitalet side, og lægen fortalte mig, at jeg ikke skulle regne med nogensinde at komme over dette trauma.
• D. 30.04.2018, stoppede jeg med at modtage kontanthjælp, jeg kunne/vil ikke være i dette system mere, jeg kan ikke holde til den behandling jeg har fået, jeg bor nu i en kommune i midt-vest, jeg flytter snart til en kommune østpå, her vil jeg igen på et tidspunkt forsøge, at søge at komme i et ressourceforløb, jeg klare ikke at være på kontanthjælp, den behandling man får i dette system, når man er syg, kan jeg ikke holde til. Min familie hjælper mig økonomisk indtil jeg kan komme i et ressourceforløb. Jeg ved at man kan søge om at komme i ressourceforløb, selv om man ikke får noget fra det offentlige.

Jeg er selvfølgelig godt klar over, at får jeg at vide at jeg har begyndende Alzheimers sygdom, så ser situation måske lidt anderledes ud, men så alligevel måske ikke, fordi at skulle kæmpe i mange år for at få tilkendt førtidspension, det orker jeg heller ikke, det kan jo trække ud i lang tid, og hvad skal jeg så leve af i den mellemliggende periode, jeg kan ikke blive ved at få hjælp fra min familie, og skulle på kontanthjælp igen, det ved jeg ikke hvordan jeg skal kunne klare.

Nå punkt 1, søge aktindsigt, hos min nuværende kommune, har jeg fundet dokument på hvordan jeg gør.

Punkt 2, søge aktindsigt hos min nuværende læge, nogen her der har et link til hvordan sådan et stykke papirer skal se ud?

Punkt 3, selv betale for at få en Psykiatrisk test, da det måske kan hjælpe mig til at få hjælp med mine psykiske problemer.

Peter skriver på et tidspunkt dette:

Citat:
Der skal man kende til Servicelovens § 102 som kan bevilge vederlagsfri behandling senere.
Hvad betyder dette, har jeg måske mulighed for at få hjælp til mine psykiske problemer, uden selv at skulle betale for det?

Undskyld det lange indlæg.
Troldurt er ikke logget ind   Besvar med citat