Se enkelt indlæg
Gammel 07-11-2017, 12:13   #23
Troldurt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2017
Indlæg: 15
Styrke: 7
Troldurt er ny på vejen
Hej igen

Så gik alting lige i hårdknude, min mand blev indlagt, og det hele har været og er meget svært, men han er nu hjemme igen, og vi håber på at få en lidt mere normal hverdag fra nu af, selv om der slet ikke er noget normalt i alt dette, der kommer sygeplejersker flere gange om dagen, og der er mange ting at tage stilling til.

Men jeg har endelig fået referat af mit møde med min sagsbehandler, og deri skriver hun at hun vil indhente de sidste nye sundheds data. Men det gør hun ikke, hun skriver nu til mig at hun ikke vil indhente de sidste nye sundheds data, fordi jeg er fritaget for at skulle deltage i tilbud, fordi jeg er i en meget sårbar situation på grund af min mands sygdom.

Jeg har ikke godtaget at være fritaget fra at deltage i tilbud, jeg ønsker afklaring, da jeg ikke vil finde mig i at være på kontanthjælp, når jeg er både fysisk og psykisk syg. Har jeg ikke ret til afklaring? Er der ikke nogle regler der gælder, hvis man er aktivitetsparat kontanthjælps modtager?

Min sårbar situation forsvinder ikke, det der sker nu med min mand kommer til at belaste mig resten af livet, ligesom alle de ting jeg har været igennem, de sidste mange år, belaster mig. Det er jo derfor jeg har nået en grænse, for hvad jeg kan klare, jeg kan ikke klare mere, og jeg kan ikke klare at være på kontanthjælp, det gør mig konstant nervøs og bange for fremtiden. Det hjælper ikke at vente, hvad vil der ske ved at vente, skal jeg vente på at min mand bliver mere syg? Skal jeg vente på at han er død? Hvordan skulle det kunne gøre mig minder sårbar end jeg er nu, det kommer det ikke til, jeg kommer til at have i et stort sort hul.

Jeg vil selvfølgelig søge aktindsigt.

Jeg skal nok forsøge at tage kampen op overfor min sagsbehandler, men hvad skal jeg gøre nu? Jeg ønsker at hun får en statusattest fra min læge, sådan at det bliver lagt ved min sag, at min læge vurdere, at jeg lider af psykisk overbelastning, på grund af alle de belastende ting, jeg har været igennem de sidste mange år, for så kan jeg søge om et ressourceforløb, fordi så er det en tværfaglig indsats der skal til.

Jeg skal til flere neurologiske undersøgelser i december, men jeg kan vel godt søge om ressourceforløb inden da ikke? Men jeg mangler den statusattest fra min læge, jeg har ringet til min læge for at høre om hun vil lave den til mig, hvis jeg selv betaler, det vil hun ikke, hun siger det er mellem mig og min sagsbehandler, det er kommunen der skal søge om statusattest det kan jeg ikke.

Man bliver SÅ træt af dette her forbandet system. Nå vil bare lige høre jeres mening, og se om i har et godt råd.

Hilsen Troldurt
Troldurt er ikke logget ind   Besvar med citat