Se enkelt indlæg
Gammel 07-11-2009, 21:02   #1
Kristina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2009
Indlæg: 12
Styrke: 15
Kristina er ny på vejen
11år på kontanthjælp

Hej har brug for lidt hjælp, til at komme vidre.

Min sag ser sådan ud:
Siden jeg var 7 har jeg bøvlet med dårlige knæ, røngten har vist slidforandringer allerede tilbage 1992.
Cykelstyrt i 1994 brækket kraveben, skulderen og ledkapsel slået ud af led, operation af skulder i 1995 på Mølholm, hvor man skar encm af hver ledbånd, skabte brusk væk. oppereret igen 1997 og 2002 hvor de begge gange fjernede brusk.
Leddebetændelse i håndled, skulder og knæ.
4 gange bækkenløsning både for og bag.
"ekstrem vokseværk" i fødder og læg om natten.
Migræne.
Dårlig hukommelse
Dårlig mave/tarmsystem giver altid bøvl.
Smerter i ryggen og nakken.
Ekstrem træthed.


Lægepapiren er åbenbart med tiden forsvundet for der er ingen der kan finde noget omkring mine knæ eller hensyn til skulderen hvor der står jeg ikke må lave tunge løft eller løfte noget over 90grader skulderhøjde.
Cykling er umuligt da det belaster min knæ for meget, det samme gør frost og vådt vejr.

Ophold på Gråsten, hvor man undersøgte for gigt, dog uden at tage røngten, det samme på Esbjerg sygehus. På trods af at både skulder, håndled og knæ tidligere har vist synlige tegn på slidskader. Så vidt jeg ved kan man ikke finde slidgigt uden røngten eller scanning og det har ingen læger gjort siden 1994.

Speciallæge undersøgelse på 15min. i 2009 med diagnosen fibromyalgi.

Udredning af psykolog i 2009 har vist jeg er velfungerende, begavet, dog med lave resultater i paratviden og hukommelse.

Personligt:
Tonsvis af gæld omkring 500.000kr. Datter og ældste søn på døgnophold, efter et grimt forhold med en voldelig mand som også misbrugte min datter.
Bor nu sammen med mine 2 yngste børn og min mand som arbejder om natten.
Får rengøringshjælp en gang om ugen af min mor.
Jeg har tidligere været diagnostiseret som borderline, men den diagnose blev trukket tilbage, og begrundet som problemer i teenageårene pga. familievanskeligheder.

Kommunens gennemgang:
fik kontanthjælp da jeg fyldte 18 i 1998.
Jeg har været i alle former for aktivering, arbejdsprøvning på reva, hvor de måtte opgive mig og sende mig sygemeldt hjem, 2 psykiatriske udredninger på reva fordi de nægtede at tro på jeg havde ondt.
Har prøvet ravalidering, både HF, sos og gymnasiet, alle stoppet efter 3mdr. pga. smerter og for stor fravær.
Arbejdsprøvning i Toys`r`us, afsluttet pga. 75% fravær med 20 timer om ugen.
Aktivering igen på 15 timer om ugen sygemeldt igen pga. smerter.
Aktivering igen igen på 7 timer om ugen stoppet pga. smerter.
Går stadig sygemeldt, men har taget imod et tilbud om at komme til ren afslapning i svømmestadion 1 gang om ugen, men har svært ved at komme grundet smerter.

Sidste lægeerklering til kommunen lød, burde dyrke motion som løb, cykling eller svømning, (hvilket er umuligt da jeg jo overbelaster mine led ). Jeg ser ingen grund til at patienten ikke kan påtage sig et arbejde Gad vide om han overhovedet har læst min sag altså [
Speciallægen skrev: patinten har gået med smerterne så mange år, at behandling ville have ringe hvis overhovedet nogen virkning. Motion tilrådes i det omfang patinten magter.

Jeg kan godt se det er svært at forstå for kommunen når nu lægen skriver sådan, men det skal så lige siges at den læge havde kendt mig i 2 dage og jeg havde været til en enkelt koncultation, før han skrev beskeden til kommunen. Men kommunen har jo også min gamle journalpapir til at ligge.


Jeg er lidt i vilrede, for jeg står uden mulighed for at gøre noget som helst, med mindre jeg har 50.000-90.000 til privatspeciallægeundersøgelse.
Jeg er så træt af at være på kontanthjælp at jeg er ved at brække mig, men jeg kan bare vente på kommunen finder på noget nyt at sætte mig igang med[/COLOR]./COLOR]
Kristina er ikke logget ind   Besvar med citat