Se enkelt indlæg
Gammel 01-03-2017, 22:17   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Jeg har spurgt dem hvorfor de har spurgt om dette og har fået følgende svar:

"Vi er som almennyttigt boligselskab forpligtet til at vide hvem, der bebor vores lejemål, samt at overholde almenboligloven i forhold til betingelserne for beboelse. Derfor har vi brug for både navn og fødselsdato for xx"

Xx = min kæreste der har boet her i snart 8 år ��
Det er rigtig mange år siden jeg boede på klubværelse og første gang begyndte at sætte mig ind i lejeloven, de sidste 32 år har jeg boet almennyttigt og har altid interesseret mig for beboerdemokrati. De sidste ca. 14 år har jeg været aktiv i beboerdemokrati, dels i selskabsbestyrelsen, dels i afdelingsbestyrelser og i repræsentantskabet.

Jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde har hørt eller læst om dette før.

Nu har jeg skimmet almen-lejeloven og kan ikke finde noget om dette.

Mine 2 børn er født mens jeg har boet almennyttigt, og jeg kan ikke mindes, at være bedt om at oplyse mine børns fødselsdatoer.

Jeg bor til leje i et af de store almennyttige boligselskaber, som plejer at have styr på tingene, men jeg har aldrig før hørt om, at et boligselskab beder om oplysninger vedr. beboerne i lejemålene.

Er der nogen her der ved hvor der står noget om dette?

Ellers synes jeg det ville være rart hvis en af jer, der er blevet bedt om, at afgive disse oplysninger, vil spørge fsb hvilken § i almen-lejeloven de læner sig op af.

Jeg klan slet ikke forestille mig, at et boligselskab kan være forpligtet til at vide hvem der bor i lejemålene.
De har selvfølgelig ret til at vide noget om den der står for lejekontrakten, men hvem der ellers bor i lejemålet kan ikke komme boligselskabet ved.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 01-03-2017 kl. 22:20.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat