Se enkelt indlæg
Gammel 12-09-2015, 22:09   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg tror du er nået det punkt...

Kære Tristan

...... hvor du skal beslutte om det er omgivelserne eller dig der skal styre din sag.

En sag der har vidtrækkende indflydelse på din sociale og økonomiske fremtid.

Meget trist at din socialrådgiver fortolker loven, som du kan få dine sygedagpenge stoppet med en aktiv arbejdsskade ved ASK, uden midlertidig og permanent afgørelse om skadeserstatning.

Læs alle link jeg har henvist dig til:

Hvem betaler dine udgifter og eventuel behandling pt. Husk det er en arbejdsskade, så det skal du vide!

Hvem har videresendt dig til kiropraktor?

Hvorfor er du henvist til en kiropraktor?

Det skulle vel ikke være i håbet om, at denne efter de nye regler har fået bemyndigelsen til at lave en GOP, Genoptræningsplan samt muligheden for at videresende dig til MR_scanning og/eller akutafdeling.

I værste tilfælde, efter min mening, udfærdigere kiropraktoren en GOP, Genoptræningsplan, som du selv lige kan klare hjemme på køkkengulvet eller også bliver du henvist til holdtræning ved kommunen eller i praksissektoren. Også efter min mening mislykkes dette for dig.

Da du ikke er "svært handicappet" iht Sundhedsstyrelses retningslinier kan du muligvis ikke blive bevilget individuel optræning.

Se tidligere henviste link "Fysioterapien under pres"

Det taler du med din praktiserende læge om.

Læs:

http://www.k10.dk/showpost.php?p=291822&postcount=33

http://www.magasinet-sundhed.dk/sund...diskusprolaps/

Nu er der pludselig penge med ind i omgivelsernes vurderinger.

Mit råd:

Du søger fuld aktindsigt ved kiropraktoren som har pligt til at føre fuld journal over den sidste undersøgelse, fund og forslag til behandling. Det skal du vide og have stående i din kommunale journal.

Rygcenter Syddanmark , Sønderborg.

http://www.sygehuslillebaelt.dk/wm416079

Tværfaglighed er en central del af forløbet i Rygcenter Syddanmark, og der er mulighed for at inddrage både kiropraktorer, sygeplejersker, fysioterapeuter og forskellige lægelige specialer i det enkelte forløb, efter behov/indikation.

Fysioterapeuterne vil ikke behandle dig.

Hvad siger kiropraktoren?

Hvad står der i deres journaler?

Det skal du vide.

Hvad har Rygcentret Sønderborg igangsat af behandling?

Det skal stå i dine journaler.

Det skal du vide!

Rygcentre Sønderborg:

Behandling


Der er forskellige muligheder for, hvordan rygcenteret bedst kan hjælpe dig

Grundig information og rådgivning er den vigtigste del af behandlingen.
Instruktion i træning eller specielle øvelser i Rygcenteret eller hos behandler i dit eget område
Anbefalinger ift manuel behandling i dit lokal område
Vejledning/samtaler for at hjælpe dig med at fungere bedre med dit rygproblem
Justering i smertestillende medicin
Kirurgisk vurdering

Der vil dog blive tale om forholdsvis korte behandlingsforløb her i Rygcenteret. Vores opgave er først og fremmest at afklare årsager til dit rygproblem og iværksætte relevante tiltag. Nogle af disse tiltag kan du selv fortsætte med. Andre vil kræve videre behandling ved behandler i dit eget område, eller evt. en anden sygehusafd. F.eks. hvis der er behov for operation.

Det er det vi i København kalder en"Fistel i en hornlygte!" oversat fra tysk til dansk "Fis i en hornlygte"

Tværfaglig dit og dat. Alle burde kende dine faktiske skader på nuværende tidspunkt.

Hvor kun en samtale med en kirurg kan bruges, således du kan få viden om de forskellige muligheder der findes ved en eventuel dese-operation, som jeg ikke anbefaler dig på nuværende tidspunkt. Det har du det for godt til pr nuværende.

Tiden går, kommunen afventer ASK, ASK afventer kommunens videre afgørelser.

I mellemtiden sendes du forskellige steder hen og opdager for sent hvad det er du skal til. En typisk sag, hvor tiden går.

Din fagforenings socialrådgiver må du kræve, sætte sig ind i lovgivningen og få bekræftet omgående om dine sygedagpenge kan stoppes eller ikke-stoppes.

Hvad siger din kommunale sagsbehandler, sagsformidler eller socialrådgiver til det.?

Desværre tænker dine kommunalpolitikere i årevis over om de skal ansætte en Borgerrådgiver som du kunne hente hjælp fra

http://www.toender.dk/Soeg.aspx?q=borgerr%C3%A5dgiver

Men du kommer ikke videre før du har søgt 100% aktindsigt ved ALLE sundhedspersoner og læst og forstået hvad de skriver og tilsender kommunen.

Du har en kontaktperson ved Rygcenter Sønderborg. Hvad siger denne om hvad der skal ske i nærmeste fremtid? Det skal du vide.

Hvad kom kiropraktoren til af videre behandling og optræning?

Du vil fortryde bitterligt senere hvis ikke du har fuld indsigt.


Husk det er din fremtid du skal kæmpe for NU og ikke når alle andre har truffet deres afgørelse.

Hvis jeg lyder lidt vred på dine vegne, så er det korrekt opfattet.

Hilsen Peter

ps Din praktiserende læge er i dag en vigtig medspiller, som du skal have et godt forhold til. Senere når du skal for Rehabiliteringsteamet bliver denne indgangen til sundhedsvæsnet og ikke den kommunale lægekonsulent.

Hvad mener din praktiserende læge om din situation?

Ved denne at fysioterapien ikke tør behandler dig?

Bilag

http://www.sygehuslillebaelt.dk/wm416068

Sidst redigeret af phhmw; 12-09-2015 kl. 22:40.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat