Se enkelt indlæg
Gammel 17-04-2008, 14:25   #14
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Modtaget ansøgningsskema

Så er ansøgningsskemaet ankommet.

I skemaet er der følgende spørgsmål man skal besvare:

1. Årsag til ansøgning

2. Kørselsbehov
beskriv det generelle kørselsbehov, herunder hvorfor offentlige
transportmidler eller andre transportmidler ikke kan anvendes.

3. Bil
er de i forvejen i besiddelse af en bil (mærke årgang osv)

4. Andre oplysninger
har de kørekort evt. anmærkninger i kørekort

5. Helbredsforhold
hvilke fundtionsnedsættelser er årsag til ansøgning
hvor og hvornår er de undersøgt/behandlet herfor ( sygehus/læge)

Det skal lige siges, at det godt nok er nogle meget små rubrikker, der er sat af til at skrive besvarelser ind i. Tror jeg skriver et "lille" følgebrev, hvor jeg forklarer hvorfor jeg søger og hvad jeg har svært ved, og hvilke indretninger jeg kunne tænke mig ville hjælpe, så jeg kunne blive mere selvhjulpen/selvstændig.
Jeg søger en højere bil, da jeg har svært ved ind/udstigning, i ved komme op og ned i en bil, kunne tænke mig en hvor man sætter sig IND. Derudover "ønsker" jeg mig automatgear, da det giver massive smerter i bene og ryg ved brug af kobling, men også udtrætning/smerter i arme/skuldre ved at skulle bruge gearstang. Jeg kan heller ikke vende mig, når jeg skal dreje, da nakken og ryggen er stiv af smerter, så derfor kunne jeg godt bruge ekstra spejle. Dernæst et specialsæde, der kan støtte mig så jeg ikke "vælter", der er ikke mange kræfter i ryggen, så når den bliver træt kan jeg ikke helt holde mig oprejst.

Med skemaet er der også et skema, hvor man kan indskrive sine "køreture",
hvor går de hen, ærinde, hvem er med i bilen, hvor ofte køres turen, antal km og hvilke hjælpemidler er nødvendige at medbringe.
Den blev også lige forlænget, skal jo huske ALT ned til mindste detalje, jeg ville jo f. eks. gerne hvis jeg kunne, deltage i en fritidsinteresse, eller gå til mere bassintræning, for ikke at forfalde helt

I den medfølgende pjece, står der at: FØRST NÅR DET UDFYLDTE OG UNDERSKREVNE SKEMA ER MODTAGET, BETRAGTES DET SOM EN ANSØGNING.
ANSØGNINGERNE BEHANDLES EFTER EN VEDTAGET PRIORITERING. DU SKAL PÅREGNE EN DEL VENTETID, INDEN DIN SAG KAN PÅBEGYNDES.

Endvidere står der.

Vurdering af ansøgers situation
I forbindelse med belysning af din ansøgning vurderes forhold vedr. bla.

x Dagligt kørselsbehov
x Erhverv/uddannelse
x Dit helbred
x Gangdistance og evne
x Familie og bolig
x Kørekortkrav/evt. særlig indretning af bilen
x Økonomi

I forhold til kørselsbehov vurderer kommunen, om dit behov kan tilgodeses ved andre ordninger eller hjælpemidler.

Puha, det var sgi da en ordentlig smøre nu får i ikke mere for den 25 øre

og god lang weekend

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat