Se enkelt indlæg
Gammel 14-01-2021, 23:33   #777
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvorfor har jeg meldt Ulrik Wilbek, Vordingborg kommune til Tilsynet?

DEL, gerne, jeg står ved mine ord

Hvorfor har jeg meldt Ulrik Wilbek, Venstre, Borgmester i Viborg kommune, nu Socialudvalgsformand i den private konsulent - og interesseforening Kommunernes Landsforening.

Jeg læser, hvad Ulrik Wilbek, Kommunernes Landsforening offentliggøre til mig, som borger. Der gennem 16 år har forsøgt at få de 98 kommuner til at overholde Retssikkerhedslovens § 3 stk.2

Ulrik Wilbek, Venstre:
“"Borgere med handicap eller psykiske vanskeligheder skal for enhver pris føle sig trygge i mødet med kommunen, og de skal altid opleve, at kommunen træffer de rigtige afgørelser.

Det er helt afgørende for retssikkerheden. Men vi har et problem, når Ankestyrelsen i de første kvartaler af 2020 har omgjort 1.813 klagesager inden for serviceloven.

Bag hver eneste sag er et menneske eller en familie, der har alvorlige problemer. I alt for mange tilfælde skal de vente længe på at få afklaret, hvilken hjælp de kan få.
”"


Rutinemæssig går jeg ind på Ulrik Wilbek Viborg kommunes hjemmeside og ser at borgmesteren ikke overholder lovgivningen

Trods det er 22 år siden, at Folketinget vedtog Retssikkerhedsloven og skærpede den i 2009.

22 år skrev jeg

Borgmesteren har aleneansvaret for, at hans kommunalbestyrelse, vedtager og offentliggøre, på kommunens hjemmeside, disse vigtige frister, inden for alle områder, hvor der falder en kommunal afgørelse.

Men Ulrik Wilbek bruger samme metode, som en anden fremtrædende Borgmester Martin Damm, Venstre, Kalundborg kommune, som der i årevis er klaget over.

Ankestyrelsen har tidligere udsendt ulovlige afgørelser, til stor glæde for Martin Damm og Kalundborg kommune, som har kunne fortsætte med sin manglende retssikkerhed for de svageste borgere.

Ankestyrelsen har tilfældigvis, i denne periode, udsendt en ny og lovlig afgørelse, hvor Kalundborg kommune nu bliver tvunget til at overholde Retssikkerhedslovens § 3 stk.2

De samme ulovlige metoder bruger nu Ulrik Wilbek, Venstre, Viborg kommune, Socialudvalgsformand i Kommunernes Landsforening.

Ud fra devisen “Går den, så går den”

Derfor klager jeg til Tilsynet, fordi Ulrik Wilbek ikke overholder loven.

Dette oplyser jeg på #enmillionstemmer som Ulrik Wilbek eller hans embedsmænd følger nøje.

Pudsigt nok, 2 døgn efter min indsendelse af min klage, fjerne Viborg kommune sine ulovlige oplysninger, fra deres hjemmeside.

Efterfølgende udmelder Ulrik Wilbek sine meninger, nu i Politiken som viser, at Ulrik Wilbek KL, udviser en ringe dømmekraft og taler nu, som de fugle han er sat sammen med.

Det er umoralsk og sølle.

Respekt, er ikke noget man kan skrive sig til. Det er ens handlinger, som muligvis udmunder i respekt.

Med venlig hilsen #enmillionstemmer

Bilag

Ulrik Wilbek: Sådan vil vi rette op på borgernes retssikkerhed

https://www.altinget.dk/kommunal/art...-retssikkerhed



Ankestyrelsen Tilsynet afgørelse over Kalundborg kommune, som nødvendigvis må udmunde i samme afgørelse over Viborg kommune.
https://ast.dk/tilsynet/udtalelser/u...files/1495.pdf


https://politiken.dk/del/vvHti0AAYkg...AtK0EW0J6oM724

Ulrik Wilbek KL og borgmester i Viborg kommune
»Borgeren skal føle sig hørt, respekteret og anerkendt. Det står i min lov om dialog. Vi skal være sikre på en god dialog, så vi formindsker sagerne, der skal klages over i Ankestyrelsen eller i pressen. Det er klart, at kritikken gør indtryk, og vi vil godt kigge indad og gå forrest. Vi vil etablere alliancer med bl.a. brugerorganisationer og sikre retssikkerheden«.

http://www.k10.dk/showpost.php?p=371869&postcount=760

Klage over Ulrik Wilbek, Venstre, Kommunernes Landsforening borgmester i Viborg kommune


Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat