Se enkelt indlæg
Gammel 29-12-2011, 21:59   #98
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak for dit store engagement her, Østerbro, med at skimme hele tråden igennem :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
nu er det jo sagt på borgen at lægekonsulenter godt må alt undtagen behandle, så er de udtalelser gode som mindre gode være nok.
kroniske smerter som man har taklet i 10-12 år, er nok noget som man har lært at leve med hvordan kan et smertekursus for nye smertepatienter hjælpe her?

Det har været kroniske smerter gennem 21 år for mit vedkommende. Drøjt, men problemet er tilbagefald ca. 4 gange årligt (låser eller knækker sammen i lænd) hvor det tager fra uger til måneder at komme tilbage til almindelig ringe tilstand/oprejst stilling.

kan du få den lukket hovedpineklinik den er svær, men vil de reelt ha dig? kan det ikke hjælpe så kan det ikke men skal og hvordan dokumenteres det lige!
man kan vel ikke bare hoppe fordi en sb siger hop :-)

Rigshospitalet ville nok ha' henvist mig, hvis de mente, det var en mulighed.

jeg sætter lige denne her ind igen fra jan 2011
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...
N.B.
Kort forhistorie:
2000 Rygtilbagefald (operation akut prolaps 1990).
2000-2003 job 16t/uge (i andet fag end uddannelse, suppl. sygedagpenge 52 uger, herefter suppl. kontanthjælp).
2003 stopper job (fuldtidsygemeldt). Arbejdsprøvning på initiativ af egen læge.
2004 flexjobbevilling. Hjemvises fra JSV: For syg til flex.
2005 søgt FP §17 (nye diagnoser kommer til, leddegigt og fibromyalgi).
2006 og 2009 indstillet til FP af soc.rådgiver.
2010 afslag på behandling af FP af kommune og BAN.
2011 BAN's afslag er returneret af mig til revurdering i BAN.

2011 BAN fastholder og videresender til Ankestyrelsen, som ikke finder sagen generel eller principiel.
2011 Nye lægefaglige undersøgelser (pålagt psykiater + reumatolog på eget initiativ) samt statusattest fra egen læge og seneste reumatolog samt lægekonsulentudtalelse, sidste tre tiltag på initiativ af SB
2011 Anden Aktør opgiver at finde praktiksted pga. omfattende skånebehov.
2011 Der søges § 17 på foreliggende dokumentationsgrundlag.


og fra curls:
Jeg fornemmer, at jobcentret måske har "glemt" at lave en redegørelse for forværring af dit helbred (da du er jo fleksjobber), og at det gør, at det ikke er afklaret og derfor afslag, men blot en tanke. For en påbegyndelse af en førtidspensionssag bør der nok være en opdateret ressourceprofil samt en opdateret lægeoplysninger om forværring af dit helbred og yderligere nedsat arbejdsevne.

Det foreslåede af Curls skete via socialrådgiver i Task Force-regi ultimo 2009.
Derefter fulgte en katastrofal speciallægeerklæring på initiativ af Visitationsteam.


og senere din egen
I et brev fra aktuelle Jobcenter (dato) vedrørende fortsat ret til flexjob, underskrevet af socialfaglig konsulent z, oplyses det, at der vil blive udarbejdet en sygeopfølgningplan, idet Jobcenter har sygemeldt borger (hvilket borger har været siden 2004...).

Derfor anmodes også om en skriftlig sygeopfølgningplan!

Du anfører at det i afgørelse af (dato) anføres at der skal udarbejdes en skriftlig sygeopfølgningplan jfr. § 12 b i aktivloven.
Denne ses umiddelbart ikke at være udarbejdet.


Dette er uddrag af mit brev til Jobcenterchef i starten af 2011, efter mødet hos krampen, som denne tråd starter med.
Jeg har af nuværende SB fået oplyst, at denne sygeopfølgningplan var en "and"...


Det fremgår af Orientering om Lov om Sygedagpenge, Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats og Lov om Aktiv Socialpolitik:

jeg vedlagde i mine papirer til BAN 1 års sygeopfølgning, som uden afbrydelse match 3 for syg til aktivering mm

hvis du feks er sygmeldt SKAL der laves sygeopfølgningsplan jævnfør §12b, og helhedsvurdering(retsikkerhedlov §6 el.7),

Dagens indlæg starter netop med, at SB ikke ville sygemelde, men ha' mig i en ny arbejdsprøvning hos anden Anden Aktør.
Jeg er dog nu, i november, flyttes fra match 1 til match 3.


og fra netdoktor.dk
kroniske smerter
Smerteskole består typisk af et forløb, hvor tværfaglige undervisere giver deltagerne med kroniske smerter mere viden og bevidsthed om smertemønstrene og derved påvirker dem i en positiv retning, så de udrustes til at håndtere egne smerter. Der er typisk tale om gruppeundervisning med mulighed for interaktion mellem deltagerne, samt eventuelt enkelttimer hvor pårørende inddrages.

Fremtidsudsigter

Fremtidsudsigterne afhænger af, hvilken type kroniske smerter man har. Hvis der er en tydelig fysisk forklaring på smerterne, for eksempel slidgigt i en hofte, så kan der være gode behandlingsmuligheder - i dette tilfælde indsættelse af en hofteprotese. I andre tilfælde kan der være tale om en skade, som ikke kan genoprettes, og så er det kun muligt at give en lindrende behandling.

(men dette ved sb nok ikke )

Har man kroniske smerter er der øget risiko for sygefravær og ophør af arbejde på grund af sygdom. Nogle gennemgår i starten et frustrerende forløb med mange undersøgelser, kamp med sociale myndigheder og måske behandlingssvigt. I en senere fase kommer erkendelsen af tilstanden og tilpasningen til et nyt liv. Det er derfor vigtigt, at man får afklaret, hvad der er realistiske behandlingsmål. Dette afklares bedst i samarbejde med for eksempel praktiserende læge, som kan samle oplysningerne fra special-afdelinger og sammenholde dette med arbejdsmæssige, sociale og familiære forhold.

Jeg har haft adskillige læger inde over mine kroniske smerter i 21 år og egen læge som tovholder - mon ikke blot én af dem ville henvise, hvis de opfattede, at jeg var dårlig til at tackle smertertilstanden...
Tusind tak for grundig respons, Østerbro :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat