Se enkelt indlæg
Gammel 04-04-2010, 16:49   #18
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Og så et lille personligt men, som aldrig har gjort mig særlig populær:
Jeg mener ikke det på nogen måde kan være kommunens problem om borgeren ejer et hus. Der er ingen der har tvunget dig til at skrive under på købskontrakten, eller til at vælge at du sidder så dyrt, at det ikke kan klares med en på løn og en på overførselsindkomst. Man bør altid købe hus efter at en af personerne kan miste enten job eller det gode helbred.
Der findes også offentlige transportmidler, og man burde kunne klare sig uden bil, eller i hvert fald en billigere en.

Men igen... Jeg synes indtægtsgrænsen og formuegrænsen godt kunne sættes op, for det er godt nok meget lidt man har lov til at have der!
(og almene boliger burde være billigere, det kan jo ikke passe, at det kan være billigere at købe et hus end at bo til leje i en almen bolig)

Er den mon til mig, Andersine?
Hvis den er, så må jeg sige, at du har misforstået et eller andet.
Jeg får ingen kontanthjælp fordi jeg er gift og min mand er så priviligeret at tjene over den magiske grænse.. Ikke fordi jeg sidder for dyrt. Bevares, jeg ejer et hus (som godt nok er overbelånt, sådan går det jo, når man pludselig får 0 kr ind hver måned).
Vores hus er indkøbt ud fra et budget, hvor vi fint kan klare os med en almindelig løn + 1 svarende til kontanthjælp, for jeg skal da ærligt indrømme, at jeg ALDRIG havde drømt om, at jeg skulle kalkulere med, at jeg kunne blive drønet helt ud af systemet og så ovenikøbet i årevis.

Det er ikke kommunens problem - nej, det mærker jeg tydeligt. Jeg kan jo bare blive skilt.... Og så æde den gæld, der kommer ud af det arrangement. jeg kunne jo bare have ladet være med at blive gift. Og jeg kunne bare have ladet være med at gøre det, som alle andre almindelige mennesker gør - stifte hjem med min mand.

Jeg kan godt forstå din holdning ikke er så populær. For ved du hvad? Os der er syge har ikke VALGT at blive det.
Derimod har vi i høj grad valgt at leve på samme måde som raske borgere i dette land, samme drømme, samme gejst, samme engagement.
Jeg begriber ikke, hvordan du kan mene, at vi er selvforskyldt i situationen alene fordi vi har gjort som alle andre gør.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat