Se enkelt indlæg
Gammel 25-11-2015, 08:35   #15
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Jeg kan bruge det i min sag på den måde, at samme retsprincip gør sig gældende i både min sag og denne højesteretsdom. Derfor er det kun godt at denne højesteretsdom er udgivet. (OVENOVER retsprincip besrevet)

Jeg forholder mig ikke til om hvorvidt mine sygedgapenge var udbetalt med tilbagevirkende kraft, blot det retsprincip.
Det er det retsprincip jeg mener, der danner grundlag for dommen.







Fandt det her til dig:


Kasserede

Følgende principafgørelser er kasserede og gælder ikke længere:

175-12: Afgørelsen fastsætter retningslinjer for, hvornår udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre, hvis kommunen ikke træffer afgørelse inden tidsgrænsen i § 24, stk. 1.

16-15: Fastslår, at kommunen skal have foretaget en revurdering af sygedagpengemodtagerens situation, inden sygedagpengeudbetalingen ophører som følge af tidsbegrænsningen i § 24, stk. 1. Afgørelsen fastsætter retningslinjer for, hvordan kommunen skal træffe afgørelse, hvis sagen ikke er tilstrækkeligt oplyst inden tidsgrænsen.

Afsnittet om, at kommunen skal foretage revurderingen inden tidsbegrænsningen i § 24, stk. 1, er indarbejdet i denne principafgørelse. Afsnittene om, hvordan kommunen skal træffe afgørelse, hvis sagen ikke er tilstrækkeligt oplyst på revurderingstidspunktet, er kasseret.




---

Mit overskud er ikke hvad det har været sims, så jeg har slet ikke overskud til at sætte mig ind i de nye principafgørelser længere.
Håber du forstår, og kan bruge det her til noget

Tak Bodrum, midlertidig vil jeg forholde mig til at sygedagpengene har været frataget med tilbagevirkende kraft på ulovlig vis. De de principafgørelser du refererer til er kasseret blev jeg ikke så meget kloge på:

Hvor kan ændringen læses om at Ankestyrelsen i 2011 fastslog at når kommunerne skal træffe ny afgørelse, skal det kunne virke med tilbagevirkende kraft?

Peter, kan du hjælpe her, du har linket forleden til avisen.dk hvori der står at Ankestyrelsen har fastlagt denne praksis i 2011?

Venlig hilsen sims

Sidst redigeret af simsons; 25-11-2015 kl. 08:37.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat