Se enkelt indlæg
Gammel 14-05-2009, 23:43   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nå, siger jeg bare.

Socialministeriets retningslinjer har ellers dannet baggrund for et "par sager" eller flere... med konsekvenser for mange borgere og for den, der IKKE fulgte retningslinjerne. Det er jo ikke borgmestrenes retningslinjer.

Citat:
18 sager, som man nu gerne vil have en anden kommune til at vurdere. Man fandt grund til at gennemgå sagerne igen, fordi udtalelserne fra lægekonsulenten i disse sager er af en sådan art, at de er strid med socialministeriets retningslinier på området. Ifølge reglerne må lægekonsulenten kun oversætte andre lægers vurderinger for sagsbehandlerne, men i Glostrup Kommune har lægekonsulent Jens Bang i flere tilfælde kommet med personlige vurderinger og har i enkelte tilfælde ligefrem stillet diagnoser
http://www.folkebladet.dk/search.asp...=lægekonsulent

Og så naturligvis lige den her:

http://www.dr.dk/P1/Dokumentarzonen/.../03/000024.htm

Jeg kan heller ikke få øje på, hvordan i alverden man kan få en borger hurtigere i arbejde og fjerne barrierer ved hjælp af "ulovlige diagnoser".

Hvis hensigten med loven skal følges, så borgeren bedst muligt kan udnytte sin arbejdsevne, og da de fleste i dette land GERNE vil arbejde, så kan jeg ikke se, hvordan en lægekonsulent (eller andre læger) kan bringe borgeren nærmere arbejdsmarkedet ved at ignorere speciallæger og borgerens eget syn på sagen.

Der er jo ingen, der synes, det er fedt at leve af en ussel pension på et sidespor... eller et fleksjob med så dårlige betingelser, som det ofte viser sig i praksis.

Alle vil hellere være raske og arbejde i ordinær beskæftigelse.

Arbejdsgiverne ønsker vel også nogle, der forsynes med de hjælpemidler der kan gøre det muligt, når der nu har været så enorm mangel på arbejdskraft... og kommer mangel igen.

Men sundhedsvæsnet kan naturligvis spare mange penge, hvis alle fysisk syge får ignoreret deres fysiske skavanker i systemet, fordi de påklistres en psykisk diagnose.

Argumentationerne hænger bare ikke sammen med mangel på arbejdskraft og dette tovtrækkeri med lægepapirer i systemet.

Men een ting er sikkert. Nu er hele landet snart registreret i hoved og r... i ressourceprofiler, som sikkert kan bruges til mange "sjove" ting.. eks. forsikringsselskabers statistik, når det hele privatiseres som i USA.

Men det er jo ikke engang altid "sandheden", der står i disse profiler. De redigereres jo flittigt af andre end af den borger, den handler om.

Kan kun minde om at anbefale at se filmen "Sicko".

Man får ikke nødvendigvis behandling, bare fordi man har tegnet en forsikring.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat