Se enkelt indlæg
Gammel 05-08-2016, 13:15   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Tror det kommer meget an på sagsbehandler.
Ved man snakkede vi sådan overordnet inde ved teamet, om hvad mit forløb kunne indeholde.
Jeg fik så tildelt en mentor, og sammen med hende, har vi så planlagt mere præcist undervejs.
Så længe min mentor og jeg kan argumentere godt for det, er min sagsbehandler helt med på det
Og så følger min sagsbehandler selvfølgelig løbende op på det. Mener det er hver 2. måned.

Jeg fik mit forløb 4. november 2015.
Blev opereret for tennisalbue i starten af december, og der gik en måneds tid, før jeg fik min koordinerende sagsbehandler.
I november fik jeg så min mentor, og hun begyndte lige så stille, at kigge på ADHD-kursus, så vi kunne søge ind på det.
ADHD kursus startede jeg på sidst i februar.
Jeg kunne godt mærke, at for at få noget mere struktur, havde jeg brug for, at der skete noget mere end 1 dag om ugen. Så først kom jeg på noget hækle/strikke hold.
Formålet var blandt andet det sociale, og da det nærmest kun var mig på holdet, hjalp min mentor mig med, at jeg kom over på et madhold i stedet for. (Hvilket min sagsbehandler også uden problemer godkendte).
Så det er ikke helt låst fast, men fleksibelt efter hvad der giver mening.
ADHD-kursus og madhold stoppede kort før sommerferien.
Her efter ferien skal jeg så starte i praktik, blandt andet for at få struktur/rutine i hverdagen, og øve de sociale ting. Og så kommer min mentor regelmæssigt og snakker med mig om ting i hverdagen.

Så alt i alt, er jeg meget tryg ved mig forløb. Jeg ved at jeg ikke tilfældigt bliver smidt ud i noget, som de konstant gjorde da jeg var på kontanthjælp. Der er en mening med de ting jeg laver i mit forløb. Og så sørger de for, at det bliver koordineret

Kan ikke love at alle er lige så heldige som jeg, men jeg håber at jeg ikke er et enkeltstående tilfælde

(Og så er min mentor en stor hjælp, da hun også sørger for at aftale relevante møder, og tage med til møderne. Så jeg ikke skal stå med de ting selv )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat