Emner: Syg igen
Se enkelt indlæg
Gammel 09-12-2016, 16:58   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Nu har jeg jo endnu ikke været igennem møllen men har da læst en del om det de sidste par år.
I tidligere nævnte principafgørelse fra ankestyrelsen kan man faktisk også læse sig til info. om hvad det kræver.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034
Citat:
Resume:
Det var en forudsætning for fleksjob, at begrænsningen af arbejdsevnen var varig og væsentlig.

Ved vurdering af arbejdsevnen indgik både antallet af arbejdstimer og arbejdspræstationen, og vurderingen skulle ses i lyset af, at løntilskuddet ikke kunne udgøre mindre end halvdelen.
Forudsætning at arbejdsevnen er varig og væsentlig.
Løntilskudet må ikke udgøre mindre end halvdelen.

Det siger jo alt, lægeerklæringer og arbejdsprøvningerne skal vise at dit helbred er nedsat så meget at du enten kun kan arbejde op til ca. 18,5 time om ugen, hvilket jo svarer til 50%, eller du skal have nedsat ydeevne, evt. hastighed.
Det skal være bevist at helbredet er stationært/varigt, hvilket vil sige at det er bevist at du ikke vil kunne forbedre din arbejdsevne med tiden.

Hvis du har sådanne papirer som scanninger osv. som kan bidrage til din flexjob visitation er det måske en fordel at kopiere dem og gå ned til kommunen og aflevere dem hos kommunen mod kvittering og anmode om at de skal tilføjes i din sagsmappe.

Du skal bare være obs. på at kommunerne elsker nye lægepapirer og nye arbejdsprøvninger og de skal efter signende ikke være særligt gamle før kommunerne ønsker at der skal laves nye udtalelser.
Alligevel er jeg sikker på at det vil kunne hjælpe til at belyse sagen om du fik dine scanninger og udtalelser med ind i sagen.

Med hensyn til at gøre sig svagere, så har jeg ikke selv været i arbejdsprøvning endnu, men mon ikke man skal være en god skuespiller for at kunne narre i afprøvningen?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat