Se enkelt indlæg
Gammel 13-05-2015, 08:13   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Som de andre skriver, så få aktindsigt, og mangler der papirer, så prøv at skaffe dem selv - du kan også søge aktindsigt hos læge, psykiatere, psykologer og hvor du ellers har haft din gang i behandlingssystemet.

Når alle papirer er fremskaffet (tager du naturligvis kopier), og vedlægger dem sagen om førtidspension.

Der er også den mulighed, at du ikke rigtig HAR nogle papirer, eller kun har adgang til få. Men så vil kommunen sikkert sende dig videre til fx psykiater, for at få en udtalelse fra denne, så den er frisk og opdateret - her er det vigtigt du ved, at DU SELV må vælge psykiater, du behøver ikke tage den psykiater kommunen henviser til.

Dog - og det vil jeg gerne understrege! Da jeg havde en sag ved kommunen og søgte aktindsigt, så fik jeg ALDRIG nogle lægepapirer med i aktindsigten. De sendte KUN sagen - ikke dokumentationen fra behandlingsnetværket. Jeg har siden hen oplevet, at flere andre er ude for det samme, at de IKKE får indblik i de lægepapirer kommunen sidder med. Så det KAN ske, at kommunen ikke vedlægger dem i aktindsigten.

Da jeg så søgte pension og jeg skulle parthøres, der sendte de så ALLE lægepapirene og de udgjorde faktisk omkring 32 A4 sider - fra en periode på 21 år! Så i min sag (og mange andres), kan kommunen godt finde på at sidde med kortene tæt til kroppen.
Da jeg efterfølgende klagede over jeg ikke var blevet oplyst om alle disse papirer, fik jeg svar retur om, at papirene var interne noter - fordi de uden jeg vidste det, selv havde indhentet dem fra forskellig side, da jeg havde underskrevet en samtykkeerklæring der muliggjorde dette. Det var så også fair nok! Og det endte jo godt.

Håber det er blevet lettere nu, at få aktindsigt i HELE sagen!
Hvis der mangler papirer i aktindsigten, så vil jeg anbefale, at man skriver til jobcenteret og gør opmærksom på, at der er noget de har glemt.

Da jeg fik aktindsigt måtte jeg efterlyse papirer 2 gange, før jeg havde fået alt udleveret.

Hvis kommunen har haft sendt dig til en lægeundersøgelse, så bør der ligge noget skriftligt om denne undersøgelse i din journal, og hvis dette ikke er at finde i aktindsigten, så bør du efterlyse det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Dynam Se meddelelser
Jobcenteret har mit tlf. nr. men jeg er ikke særlig glad for at de har det, mest pga. det som du skriver med at man skal have tingene på skrift. Hvis jeg får mig et nyt nummer så sagsbehandler er tvunget til at det hele foregår på skrift, og hvis sagsbehandler så efterspørger mit nye nummer og jeg siger nej tak og forebeholder mig retten til at have mit nummer privat, er det så lovligt? Jeg syntes ikke det giver mening at jobcenteret har mit tlf. nr. eftersom man ikke kan dokumentere særlig meget med telefonsamtaler..
Jeg har endnu aldrig set en § hvoraf det fremgår, at man er forpligtet til, at have en telefon, så du kan jo bare sige, at du ikke har en telefon.

Men i stedet for at skifte telefonnummer kan du jo "bare" lade være med, at tage den når det er kommunen der ringer.

Hvis du ikke har tjek på deres nr., og får taget telefonen når de ringer, så kan du komme med en eller anden undskyldning for, at du ikke kan snakke lige nu, eller også kan du gøre det på den "hårde" måde og sige, at du ikke er interesseret i, at de ringer til dig, at de må kontakte dig skriftligt.

Du kan overveje, at oplyse din mail-adresse og bede dem om, at benytte denne i stedet for dit telefonnummer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat