Se enkelt indlæg
Gammel 31-07-2009, 16:02   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså Helene, du stoppede med at drikke, så kan du vel også stoppe med at ryge !!??. Det er jo dit helbred der her står på spil. Jeg stoppede på en kold tyrker med at ryge for 12 år siden, men der var jeg også ung og gravid. Jeg havde røget 10 år forinden og hadede andres røg, så det var en fordel. Dog tænker jeg at du må have noget af en rygrad, så hvorfor ikke prøve uden noget. ???

Du har fået tilkendt ftp. og i forhold til dine børn, burde du jo også vise vejen frem i forhold til dit helbred og fremtiden.

Mit problem er fx. at jeg utroligt gerne vil lære, at nyde et glas rødvin eller 2 en eller 2 dage om ugen. Dog er det af og til får jeg dog "drukket mig ud i hegnet" når det sker. Specielt hvis jeg ender med eller er hos min veninde og det er så pinligt, at det nu er sket 2 - 3 gange. Jeg vil jo bare have det hyggeligt, men nogen gange smager det bare lidt for godt. Jeg prøver at huske at drikke vand ved siden af, for det er jeg god til, så det er nødvendigt, så jeg ikke slukker tørsten i rødvinen. Det kan nok også være der det går galt. Jeg vil dog også gerne "leve "og mener ikke at jeg har et alkohol problem, så helt stoppe med at drikke vin ønsker jeg ikke. Måske er der nogle der har råd omkring dette emne evt. i samme tråd ?. Er det mon bare den der standhaftighed, der gælder ved både rygning og indtagelse af alkohol.

Jeg dyrker masser af motion og dette kan jeg også råde dig, Helene til, der vil du også få genoptrænet dine lunger, og motion er jo mange ting, så måske kan du i samme åndedrag finde frem til hvad der er bedst for dig. ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat